הנוירולוג שפרש כדי לעשות מדיטציה על רולרבליידס


סיפור מרתק על רופא שביצע שינוי בחייו


בועז מזרחי | 22 יוני, 2016

"מה שאני עושה, עם כל הצניעות, זה סוג של תעופה" אומר ד"ר ג'ון קיטצ'ין, נוירולוג לשעבר בן 69, וכשהוא אומר זאת הוא מתייחס להחלקה על רולרבליידס.

האנשים שעל פניהם הוא חולף בטיילת החוף של קליפורניה מכירים אותו כ-slomo קיצור של slow motion. הוא זכה לכינוי הזה בגלל הדרך המיוחדת שלו לגלוש: הוא נעמד על רגל אחת, פורש ידיים לצדדים ומתגלגל ממש לאט לאורך שבילי הטיילת. חלק מהאנשים שפוגשים אותו לראשונה חושבים שהוא חסר בית או משוגע, וכלל אינם מודעים לעובדה כי מדובר באדם מבריק שעד לא מזמן חי באחוזת פאר עם כל היוקרה שיש לחיים להציע. את כל זה הוא נטש לטובת דירת סטודיו צנועה וגלישה אל מול הים, מהטעם הפשוט: לעשות את מה שהוא רוצה.

הוא מספר על מפגש בקפיטריה של בית החולים עם אדם בן 93 שהביא למהפך בחייו, מסביר כיצד התאוצה מחברת אותנו למרכז כדור הארץ דרך האוזניים, על ידי כוח הכבידה ואומר כי לכל אחד יש את היכולת לחלום ולהאמין במה שהוא רוצה… ואתם מאמינים בזה כיוון שאתם בוחרים בכך.

כש-slomo מסביר מדוע הוא רוכב כה לאט, אנו מתחילים להבין את השילוב המדהים שקיים באיש המיוחד הזה: "יש לכך הסבר נוירולוגי… כשאני גולש, כל הרעיון הוא ליצור תחושת תאוצה מתמשכת, אפילו אם מאוד קטנה… בכל מקום שאתם מרגישים את התאוצה, אתם יכולים להשתמש בזה למדיטציה, כי זה מכניס אתכם לזון". קחו כמה רגעים להאזין ל-slomo, הוא ישבה אתכם בחוכמת החיים הפשוטה שלו.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.