המתקן הלביש שעוקב אחרי הנשימה ומתקן את היציבה בהתאם


Prana הוא מכשיר שנועד לסגל הרגלי ישיבה בריאים יותר


בועז מזרחי | 14 יוני, 2015

נשימה היא פעילות שאנו עוסקים בה כמעט 100% מהחיים, והדרך שבה אנו מבצעים אותה משפיעה על אורח החיים, על הבריאות ועל השלווה שלנו. מסורות עתיקות כמו יוגה ומדיטציה לצד מחקרים רפואיים עדכניים מנסים להתוות את הדרכים לנשימה אפקטיבית ונכונה.

Prana, מתקן קטן ואופנתי שמוצמד לגוף, מיישם טכנולוגיה חדשה ומשלב את שני העולמות במטרה לעקוב אחר דפוסי הנשימה ולתקן אותם.

המכשיר דמוי הדיסק מתחבר לבגדים באזור הבטן על ידי קליפס, מודד את תנוחת הישיבה ואת הנשימות – ומתקן אותן בהתאם. הדיסק מחובר באמצעות קישוריות בלוטות' לאפליקציית סמארטפון – ודרכה ניתן לצפות בנתונים, לתרגל ולשפר את הנשימה ואת היציבה.

מאחורי המצאה זו עומדת טכנולוגיה מתקדמת השואבת רעיונות ממחקרים אקדמיים ושיטות נשימה מסורתיות. יזמי Prana מסתמכים על מחקרים רבים אשר הוכיחו כי לנשימה יש השפעות בריאותיות ומנטליות רבות, ביניהן הרגעת הגוף והמחשבה, הורדת לחץ הדם והדופק, שיפור בריכוז, סיוע לשינה, שיפור מצב הרוח ושורה ארוכה של יתרונות נוספים.

מתקן מוצנע שנועד לנטר ולתקן את דפוסי נשימה. צילום מסך: Prana.

 

הייחודיות של המוצר החדש טמונה בקישור בין תנוחת הישיבה ובין דפוס הנשימה. מחקר שנערך באוניברסיטת אזאד באיראן מצא כי לצורת הישיבה של סטודנטים יש השפעות מהותיות על הנשימה ועל מצב הריאות שלהם. מחקר אחר שנערך בוויילס מצא כי תנוחת הישיבה משפיעה על מצב הסרעפת ועל נפח הריאות. כיום קיימים בשוק מכשירי מעקב אחר נשימה וכן מכשירי שיפור יציבה, אבל Prana הוא היישום הראשון שמשלב ואף יוצר אינטגרציה בין שני הגורמים.

כדי לתקן את הנשימה באופן עמוק, המכשיר לא מתבסס רק על קצב הנשימה, אלא מאתר את הדפוס ומפריד בין נשימת חזה לנשימת בטן. זו האחרונה, ידועה כמנצלת את מלוא פוטנציאל הריאות, על ידי שימוש יעיל בסרעפת והגדלת נפחן. לעומתה, נשימת חזה נחשבת לשטחית יותר. מייסד החברה אנדרה פרסידסקי מסביר: "רצינו להציע תמונה אמיתית והוליסטית יותר של איכות הנשימה, מה שהצריך לקחת בחשבון את התנוחה, אך גם לספק את היכולת להבחין בין נשימת חזה לבטן, בהתאם למרבית מסורות הנשימה הנכונה (ומחקרים עדכניים), אשר מדגישים את ערכה של נשימה מהבטן".

2 מצבים עיקריים – סטטיסטיקה ותרגול במשחק. צילום מסך: Prana.

 

נקודת המוצא של המתקן היא שלא קיים דפוס נשימה אחד נכון, ולכל מטרה דפוס המתאים לה. לכן, המשתמש יכול לבחור אם הוא מעוניין להירגע אחרי יום עבודה או לעורר את הגוף ואת המוח לקראת פעילות נמרצת – והמכשיר מתאים לו את דפוס הנשימה הנכון.

לאפליקציה יש שני מצבים עיקריים. בראשון ניתן לצפות ב-10 סטטיסטיקות שונות של הנשימה שלכם באמצעות גרפים ומספרים המשתמש יכול לנתח את הדפוסים, לגלות מגמות ולהפיק לקחים לצורך שיפור. המצב השני נועד לתרגל, ובו מציעה האפליקציה לבחור מתוך מגוון מצבים רצויים ולסגל את דפוסי הנשימה המתאימים באמצעות משחק "גן הזן", הנשלט על ידי פעולת הסרעפת והריאות.

השילוב בין מדע נקי ובין ממשק יצירתי וידידותי עונה על קשת רחבה של צרכים ומסייע להפוך את החוויה ליעילה ומהנה כאחד. נכון למועד ההשקה של המוצר (ינואר 2015), תג המחיר שלו עומד על $149.99 וניתן להזמין אותו באתר החברה.

ישיבה ממושכת היא חלק בלתי נפרד מאורח החיים המודרני. בין אם זה במשרד, בלימודים, בנהיגה ואפילו בבית על הספה – אנשים רבים מבלים שעות בישיבה, והטכנולוגיה הזו שואפת להוציא את המיטב מהכרחי השגרה.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.