הרב מכר ״לממש את הטוב שבך״ עכשיו בחנויות הספרים, לרכישה לחצו כאן X

3 המלצות של אריאנה האפינגטון לשמירה על איכות החיים


17 בדצמבר, 2014

אנו מכורים לאורח חיים שמחובר למכשירים, מכורים למתח ולשחיקה - כך אומרת הסופרת והעיתונאית אריאנה הפינגטון, מחברת הספרים "האינסטינקט הרביעי" ו-"לפרוח". כמייסדת והעורכת הראשית של אתר The Huffington Post, אפשר בהחלט להסיק כי שגרת יומה עמוסה לעייפה - אז מה בכל זאת היא עושה כדי לשמור על איכות חיים גבוהה? הפינגטון חולקת 3 דרכים פשוטות לשמירה על שלווה ולשיפור התפקוד בחיי היומיום: שינה טובה, מדיטציה וקריאה.

 

האפינגטון מפרטת:

1. שינה איכותית
"הרגל המפתח ששיניתי היה השינה. עברתי מ-4-5 שעות ל-7-8 שעות שינה וזה יצר מהפך בחיי", היא אומרת. כיום יש ראיות מדעיות מוצקות לכך ששינה משפרת את הבריאות, מחזקת את מערכת החיסון ואת הצלילות המחשבתית והופכת אותנו למאושרים יותר באופן כללי. הפינגטון ממליצה להתחיל בתוספת של חצי שעה בלבד לשעות השינה שלנו ולראות את ההבדלים.

2. מדיטציה
ההרגל השני שהיא ממליצה לסגל הוא מדיטציה. בתחילת הדרך, די בתרגול של 5 דקות כדי להטמיע את השינוי. דרושה סבלנות, מסביר הפינגטון, כי בהתחלה המחשבות ממשיכות לשטוף את הראש, אבל במורד הדרך, המדיטציה מלמדת אותנו לא להיקשר למחשבות ולמצוא שקט מעבר להן. היא מגדירה את העיסוק במדיטציה כפעילות בונה ולא כמשימה שדורשת זמן, "אני לא רואה את המדיטציה כעוד משהו לעשות ברשימת המטלות שלנו. מדיטציה עושה אותנו". היא מחברת אותנו למרכז שבתוכנו, עליו דיברו מדענים, פילוסופים ודתות, בו נמצאים הכוח החכמה והשלום - הנקודה הארכימדית הפנימית.

3. קריאה
ההרגל האחרון הוא ליצור סביבה נקייה מרעשים ולשקוע בספר טוב. הפינגטון מגלה כי לחדר השינה שלה לא נכנסים מכשירים אלקטרוניים כמו סמארטפון או טאבלט. הזמן שלפני השינה מוקדש לקריאת פנאי, כלומר ספרים שלא קשורים לעבודה, כמו רומנים, פילוסופיה ושירה.

מה שמיוחד ב-3 העצות הללו, הוא שקיים ביניהן קשר של סיבה ותוצאה. שינה היא הרגל היסוד, וכדי להגביר את איכותה דרושה שלוות נפש, אותה משיגים באמצעות מדיטציה. בנוסף, כדי לעבור משגרת היומיום לתודעת מנוחה בצורה הכי נכונה, אומרת הפינגטון כי דרוש 'טקס מעבר'. קריאת ספרים עונה בדיוק לתפקיד – היא מפרידה בין טרדות היום שמאחורינו לבין הלילה שלפנינו, ומעניקה מנוחה אמיתית. 3 עצות פשוטות ליישום שדורשות מעט מאוד זמן - כל אחת היא חוליה בשרשרת לשמירה על איכות חיים.

 

קרדיט תמונה:  drserg / Shutterstock.com

עוד ממהות החיים

25.05.20
מדוע מחוות זניחות לכאורה של טוב-לב עשויות להיצרב בנו לכל החיים?
24.05.20
5 סיפורים מעוררי השראה על אישים שהתגברו על אתגרים עצומים, ומה אפשר ללמוד מהם
21.05.20
ההרצאה השבועית של TED: כיצד שינה עמוקה עוזרת לבנות את האישיות שלנו
19.05.20
0 ו-1 מגדירים את עצם קיומנו במובן עמוק בהרבה מהמהפכה הדיגיטלית
18.05.20
כיצד ניתן להגיע להארה יצירתית? 7 דרכים שיעזרו לנו לחשוב כמו ארכימדס
14.05.20
ההרצאה השבועית של TED: הפעולות שמאפשרות לשלוט בגורל המוח ולשמור אותו רענן
12.05.20
לחלום בגדול – כיצד מעט אמונה יכולה להניע את גלגלי ההיסטוריה?
11.05.20
7 מגמות שהקורונה כפתה עלינו ועשויות לשנות את פני שוק העבודה לטובה
07.05.20
ההרצאה השבועית של TED: מדוע לפעמים כדאי ללכת בדרך הארוכה
05.05.20
להפסיק לכוונן את הכלי ולהתחיל לנגן – כיצד למצוא משמעות לחיים בין משימות היומיום
04.05.20
לשיחות וידיאו יש מגוון השפעות על המוח והנפש – מהן החיוביות ומאלה כדאי להימנע?
30.04.20
ההרצאה השבועית של TED: האמת במספרים – מה המרחק בין הידע שלנו ובין המציאות?
28.04.20
הדואליות של הזיכרון – אלן ווטס על האיזון בין נפתולי העבר, ההווה והעתיד
27.04.20
בישול עם ילדים – שכחו מהבלגן, מה שהם ירוויחו ישרוד הרבה אחרי שתסיימו לנקות
23.04.20
ההרצאה השבועית של TED: המחסומים שלנו יכולים להתפוגג ברגע שאנו משנים סיפור
22.04.20
"רעיונות הם כמו דגים" – הבמאי דיוויד לינץ' באבחנה מרתקת על יצירתיות
20.04.20
מה צופן העתיד? כדי להבין עלינו קודם להשתחרר מההנחה שאנו יודעים הכי טוב
16.04.20
ההרצאה השבועית של TED: כיצד אנו מייצרים את האושר של עצמנו
13.04.20
6 ספריות, מאגרי מידע ואוספי אמנות שעלו לרשת לשימוש חופשי
12.04.20
עצמאות במחשבה תחילה - 15 ציטוטים של סופרים, הוגים ומנהיגים על חופש ושחרור