3 המלצות של אריאנה האפינגטון לשמירה על איכות החיים


הסופרת האמריקאית מגלה כיצד להגיע לאי של שלווה


בועז מזרחי | 17 דצמבר, 2014

אנו מכורים לאורח חיים שמחובר למכשירים, מכורים למתח ולשחיקה – כך אומרת הסופרת והעיתונאית אריאנה הפינגטון, מחברת הספרים "האינסטינקט הרביעי" ו-"לפרוח". כמייסדת והעורכת הראשית של אתר The Huffington Post, אפשר בהחלט להסיק כי שגרת יומה עמוסה לעייפה – אז מה בכל זאת היא עושה כדי לשמור על איכות חיים גבוהה? הפינגטון חולקת 3 דרכים פשוטות לשמירה על שלווה ולשיפור התפקוד בחיי היומיום: שינה טובה, מדיטציה וקריאה.

האפינגטון מפרטת:

1. שינה איכותית
"הרגל המפתח ששיניתי היה השינה. עברתי מ-4-5 שעות ל-7-8 שעות שינה וזה יצר מהפך בחיי", היא אומרת. כיום יש ראיות מדעיות מוצקות לכך ששינה משפרת את הבריאות, מחזקת את מערכת החיסון ואת הצלילות המחשבתית והופכת אותנו למאושרים יותר באופן כללי. הפינגטון ממליצה להתחיל בתוספת של חצי שעה בלבד לשעות השינה שלנו ולראות את ההבדלים.

2. מדיטציה
ההרגל השני שהיא ממליצה לסגל הוא מדיטציה. בתחילת הדרך, די בתרגול של 5 דקות כדי להטמיע את השינוי. דרושה סבלנות, מסביר הפינגטון, כי בהתחלה המחשבות ממשיכות לשטוף את הראש, אבל במורד הדרך, המדיטציה מלמדת אותנו לא להיקשר למחשבות ולמצוא שקט מעבר להן. היא מגדירה את העיסוק במדיטציה כפעילות בונה ולא כמשימה שדורשת זמן, "אני לא רואה את המדיטציה כעוד משהו לעשות ברשימת המטלות שלנו. מדיטציה עושה אותנו". היא מחברת אותנו למרכז שבתוכנו, עליו דיברו מדענים, פילוסופים ודתות, בו נמצאים הכוח החכמה והשלום – הנקודה הארכימדית הפנימית.

3. קריאה
ההרגל האחרון הוא ליצור סביבה נקייה מרעשים ולשקוע בספר טוב. הפינגטון מגלה כי לחדר השינה שלה לא נכנסים מכשירים אלקטרוניים כמו סמארטפון או טאבלט. הזמן שלפני השינה מוקדש לקריאת פנאי, כלומר ספרים שלא קשורים לעבודה, כמו רומנים, פילוסופיה ושירה.

מה שמיוחד ב-3 העצות הללו, הוא שקיים ביניהן קשר של סיבה ותוצאה. שינה היא הרגל היסוד, וכדי להגביר את איכותה דרושה שלוות נפש, אותה משיגים באמצעות מדיטציה. בנוסף, כדי לעבור משגרת היומיום לתודעת מנוחה בצורה הכי נכונה, אומרת הפינגטון כי דרוש 'טקס מעבר'. קריאת ספרים עונה בדיוק לתפקיד – היא מפרידה בין טרדות היום שמאחורינו לבין הלילה שלפנינו, ומעניקה מנוחה אמיתית. 3 עצות פשוטות ליישום שדורשות מעט מאוד זמן – כל אחת היא חוליה בשרשרת לשמירה על איכות חיים.

קרדיט תמונה:  drserg / Shutterstock.com

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.