אתנחתא של טבע: סיור וירטואלי מרומם נפש אל מול שקיעה בפסגת המון-בלאן


360 מעלות על ההר הגבוה ביותר ברכס האלפים


בועז מזרחי | 23 פברואר, 2016

מאז ומתמיד, כשרצו בני האדם להגיע לחוויות רוחניות בדרגה גבוהה, הרים היו הבחירה הטבעית. האירוע המכונן במסורת היהודית התרחש בראשו של הר; הבודהיסטים בחרו לבנות רבים מהמנזרים שלהם על צוקים רמים, וכמוהם הנוצרים; אימפריית האינקה בנתה את העיר המקודשת מאצ'ו פיצ'ו בפסגת הר – והדפוס חוזר בכל תרבות ובכל אזור בעולם. בני האדם נושאים עיניהם להרים מסיבה טובה. במסורות רבות חוויות רוחניות כרוכות בהתעלות מעל חיי היומיום. מכיוון שמרבית הרכסים בעולם מאוכלסים בדלילות, הם אידיאליים להתבודדות וניתוק פיזי ממרכזי הציביליזציה, מה שמאיץ ותומך בהתנתקות הרוחנית.

הרים מאפשרים קרבה פיזית לרוח, תרתי משמע: הם נישאים מעל לחיים הארציים ומקרבים אותנו לספירה השמימית. בהקשר שלנו, סוכנות הצילום AirPano עושה שירות מקודש עבור הציבור. צלמי החברה מומחים בצילומי פנורמה ב-360 מעלות וביצירת סיורים וירטואליים בכל העולם. ברוח הרוחניות, בחרנו לעלות אתכם אל המון-בלאן, ההר הגבוה ביותר ברכס האלפים, וליהנות מנוף עוצר נשימה הנשקף מפסגתו. הניווט בתמונה מתבצע באמצעות חצי המקלדת ו/או העכבר. החוויה היא אינטראקטיבית ומאפשרת לדלג בין 20 נקודות תצפית באמצעות הקלקה על סמלי המסוקים בתמונה או על-ידי בחירה מהתפריט הימני.

ברקע תוכלו להאזין למוזיקה ולצפות בסיור על מסך מלא. אנו ממליצים בחום לעבור בנקודת תצפית 5 המכילה מידע רב, ובנקודת תצפית 6 שממנה תוכלו לחזות במראה משכר החושים של שקיעה אלפינית.

Courtesy of www.AirPano.com


קצת על מון-בלאן

ההר נמצא על הגבול שבין צרפת לאיטליה ומשמעות שמו בשתי השפות היא "ההר הלבן". המדידה המעודכנת ביותר של גובהו, 4,808 מטרים, נערכה על ידי מדענים צרפתים ב-2015. הסיבה שבעטיה יש לעדכן מדי פעם את רישום הגובה נעוצה בדינמיות של פסגת ההר. משקעים, המסת קרח ותנועות סלעיות משנות את גובה הפסגה מעת לעת. המשלחת המתועדת הראשונה שזכתה להשקיף על העולם מהמרפסת השמימית העפילה להר ב-1786 וסימנה את תחילתו של ספורט טיפוס ההרים.

קיימת מחלוקת בשאלה אם המון בלאן הוא הפסגה הגבוהה באירופה, כיוון שברכס אורל שברוסיה הנחשב לגבול בין אירופה לאסיה, קיים הר גבוה יותר, אך כאן נכנסים גם שיקולים של הגדרות פוליטיות, גיאוגרפיות וכן הלאה. מכל מקום, זהו לבטח ההר הגבוה ביותר באלפים. למעשה, זו אינה המחלוקת היחידה סביב ההר. במשך שנים רבות התנהל דיון לגבי הבעלות על השטח, שכן זו עברה תחת כמה שלטונות. ואולם, ב-1965 הפך ההר מנתון במחלוקת למקרב עמים, ארצות ותרבויות, כשמנהרה בת 11.6 קילומטרים נחצבה בו וחיברה את איטליה לצרפת. המון בלאן מחבר עמים ותרבויות גם בשל היותו אתר סקי פופולרי שמושך אליו תיירים מכל העולם. מלבד זאת, המון בלאן חולש על קילומטרים רבים של נוף מרהיב ביופיו, שלעתים אמנם מוסתר בידי עננים, אך נוכחותם משלימה את פאר היצירה.

המשורר ההודי רבינדרנת טאגור היטיב לתאר את ייחודם של ההרים בספרו  Sadhana: The Realisation of Life: "הודו בחרה את אתרי העלייה לרגל שלה בכל מקום בטבע שהיה בו הדר או יופי, כך שתודעתה תוכל לצאת מהעולם הצר של הצרכים, ולהבין את מקומה בנצח". הסיור הווירטואלי מאפשר לחוות באופן מוחשי את ההתבודדות, ולהתחבר למצב התודעתי שעליו מדבר טאגור. אתם מוזמנים להתרומם אל פסגת האלפים הצחורה, להתנתק לכמה דקות מהשגרה ולתת למוח ולנפש לספוג את אוויר ההרים הצלול.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.