ילדים מציירים מהו אושר: זה הרבה יותר פשוט משנדמה לנו


לפעמים צריך ללמוד מצעירים על השמחה שבפשטות


בועז מזרחי | 6 מאי, 2015

אם תשאלו ילדים מהו אושר, התשובות שתקבלו יהיו כנראה שונות ממה שאנו מגדירים בחברה המודרנית. האתר The Meaning of Happy שואל ילדים מהו אושר, רק שאת התשובות הם צריכים לצייר.

מטרת האתר היא להיזכר מחדש במשמעות האמיתית של החיים. לגישת היזמים, מוח צעיר ותמים, שחוויותיו עדיין חיוביות ברובן, יכול לספק תובנות מזוככות יותר לגבי אושר. הילדים נמצאים בשלב שבו "החיים מלאים ריגושים, צחוקים מידבקים, חיים שלא משוועים שיבינו אותם – אלא שחיים אותם במלאות".

הסוד לאושר לא נעלם עם השנים, לפי האתר: "המוח הילדותי ידע את הכול, והוא עדיין יודע". לשם כך נוצר הפרויקט, להזכיר לנו מחדש את חדוות החיים, את הדברים הפשוטים שגורמים לנו אושר. הילדים, בגילאי 4-12, התבקשו להעלות על דף ציור שיעודד מבוגר כלשהו. התוצאות נעות בין משעשעות למרגשות, אבל כולן עושות את העבודה.

"אתה אף פעם לא מבוגר מדי" – תובנה פשוטה שמייצגת פילוסופיה שלמה. מתוך: The Meaning of Happy.

כך למשל, אחד הילדים צייר כמה תותי שדה שאומרים לעוגה: "זה יום שמשי, צא לשחק!" ציור אחר מציג דמות על אומגה מעל העצים ומעליה הכיתוב "אתה אף פעם לא מבוגר מדי". אחד הילדים הסתפק בפרצוף של כלב מוקף בלבבות, אחר כתב "אני אוהב אותך", וילד אחד גם סיפק בדיחה שנונה בסגנון וודי אלן – "אף פעם לא עשיתי טעות בחיי. חשבתי שעשיתי אחת פעם, אבל טעיתי!" אם אתם מתחברים לרעיון מהזווית הפרטית או שאתם מכירים ילדים מקסימים שאוהבים לצייר, The Meaning of Happy מאפשר לכל הגולשים להעלות ציורי ילדים הקשורים בנושא.

די בהצצה קצרה בציורים כדי להחזיר אותנו אחורה בזמן לימים פשוטים שבהם אושר היה דבר מוגדר וברור. לא היה צריך לנסח אותו, פשוט היינו חשים בו כשהוא שם. וכפי שהאתר מציע: "תנו לתובנות הפשוטות של ילדים צעירים ונבונים, להזכיר לכם שהחיים נועדו להיות יותר מאשר קיום – הם נועדו להיות חוויה מדהימה".

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.