האיש שמעיר לחיים את תמונות הסטילס הקפואות


האם תיתכן תנועה דוממת? הגיפים האלה מוכיחים שכן


בועז מזרחי | 30 מרץ, 2015

האם בכל פעם שאתם מביטים בתמונת סטילס אתם תוהים מה היה קורה לו הייתה מתעוררת לחיים? ואיך זה הרגיש באותו רגע שקפא בזמן? הצלם והמעצב Julien Douvier פותח דלת קסמים לאפשרות זו באמצעות טכניקה מיוחדת שמשלבת סטילס ווידיאו – סינמגרפיה.

אמנות הסינמגרפיה צעירה יחסית בנוף ונמצאת בשימוש בקרב צלמים, אמנים ומעצבים משנת 2008 בלבד. כדי להפיח חיים בתמונות משתמשים היוצרים בעיבוד דיגיטלי ומשלבים בפריים אחד תמונה עם קטע וידיאו קצר שחוזר על עצמו. הלולאה שנוצרת יוצרת בקרב הצופים תחושה שהם נמצאים מול סצנה חיה. תמונות מהסוג הזה מכונות פעמים רבות גם בשם גיפים, על שם הפורמט שבו נשמר הקובץ (GIF).

תמונת סטילס בתנועה אינסופית מתוך הגלרייה של Julien Douvier.

ג'וליאן, פרילנסר בן 24 מצרפת, מספר באתר שלו כי מה שנותן לו השראה ליצירה הוא צילום, קולנוע, וידיאו ואמנויות ויזואליות בכלל. הוא מספר כי בנוסף לאלה, גם למוזיקה יש נתח נכבד בעיצוב היצירות: "מוזיקה מכניסה לראשי מראות וסיפורים ומשפיעה לעתים קרובות על הבחירות שלי במהלך פרויקט". המיזוג בין מוקדי ההשראה השונים מורגש בגיפים שלו, אשר מעוצבים בהקפדה יתרה על איכות ונותנים תחושה ממשית של שלווה. הלולאה האינסופית משרה אווירה מרגיעה, בדומה לעריסת תינוק המתנדנדת.

בין התמונות בולט מקומם של המים – בין אם במזרקה פעילה ללא הפסה ובין אם באדוות האגם הרכות שחוזרות ובאות. כמו כן, המפגש בין אדם לטבע ניכר בתמונות – למשל בצמחים החודרים למבנה נטוש או בעננים המשתקפים מהחלון. מקבץ מעבודותיו של ג'וליאן תוכלו למצוא בעמוד ה- Behance שלו וכן בעמוד ה-Tumblr. אם תהליך יצירת תמונות הסינמגרפיה מעניין אתכם, תוכלו גם להציץ אל מאחורי הקלעים של ההפקה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.