ההרצאה השבועית של TED: כך תדעו אם אתם אנושיים


סדרה של שאלות הומורסטיות לבחינה עצמית


בועז מזרחי | 31 מרץ, 2016

מה הופך אותנו לבני אדם? עד כמה שהשאלה הזו נשמעת רחבה ומורכבת, מסתבר שניתן לענות עליה די בפשטות. זה פרנק הוא קומיקאי אינטרנטי שמצא דרך מקורית והומוריסטית להגיע למסקנה: הוא מפרק את השאלה הגדולה – "האם אנחנו אנושיים?" – לסדרה של שאלות קטנות על ההרגלים המשותפים לכולנו. היופי הוא שכל אחד מהמאזינים מצליח להתחבר לשאלות הכלליות של פרנק ממקום מאוד אישי ואינדיבידואלי.

"זהו מבחן לבדוק אם את אנושיים, אנא הרימו ידכם אם משהו נכון לגביכם", הוא פותח, ואז ממשיך בסדרה של שאלות… "האם אי פעם היה נדמה לכם שאיבדתם את כרטיס הטיסה אלף פעמים בזמן שהלכתם מהצ'ק אין לשער?" / "האם אי פעם ניסיתם לנחש את הססמה של מישהו כל כך הרבה פעמים שנעלתם לו את החשבון?"  "האם אי פעם קיוותם שיש יכולת שלא גילתם עדיין שאתם מעולים בה?" / "האם אי פעם הוקסמתם מאיך שמישהו שחשבתם שהוא כל כך רגיל יכול פתאום להפוך לכל כך יפהפה?" ואלה רק חלק מהדוגמאות.

פרנק מציג את המופע שלו בהומור אלגנטי ומפתיע, וברגש עמוק. הקהל מצדו, מזדהה, מגיב, משתתף, צוחק ומתמסר. אז האם אנחנו באמת אנושיים? ייתכן שאם תענו על השאלון של פרנק תוכלו להגיע למסקנה בעצמכם, ואולי עצם התחושות שהוא מצליח לעורר במאזינים שלו, זה מה שטומן בחובו את התשובה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.