כמה אנשים מחוברים עכשיו לאינטרנט?


מפה עולמית מציגה את ממדי החיבור לרשת


בועז מזרחי | 28 אוקטובר, 2014

כשליש מאוכלוסיית העולם נמצאת בקשר ישיר, או לפחות בפוטנציאל לקשר ישיר. בחישוב גס מדובר ב-2.39 מיליארד בני אינדיבידואלים שיכולים ליצור אינטראקציה ביניהם ולשתף במידע. קוראים לזה האינטרנט.

מדען מחשבים וקרטוגרף אינטרנט מטקסס, ג'ון מאת'רלי, הסתקרן לדעת איך נראה האינטרנט בפועל. הוא יצר מפה שמציגה את פיזור החיבורים לאינטרנט בכל רחבי הגלובוס. כדי לעשות את זה הוא שלח בקשות פינג לכל כתובת IP שקיימת ברשת. בתוך  5 שעות בלבד הוא איתר כל חיבור רשת שקיים בעולם, אך כדי להפוך את הנתונים הללו למפה נדרשו כבר 12 שעות. מאת'רלי הגיע בעיקר למכשירים שמחוברים ישירות לרשת, אך לעתים הצליח לקלוט אותות גם ממכשירי סמארטפון.

האזורים האדומים במפה מייצגים צפיפות גבוהה של חיבורי רשת. באזורים השחורים לא נקלטו אותות כלל – כלומר, אין בהם חיבורי אינטרנט, או, כמו בסין למשל, המדינה מפעילה "מחסומי פינג" ולכן ייתכן שהאזור עשיר בחיבורי אינטרנט אך הם לא באו לידי ביטוי על המפה.

המפה הזו, על אף שהיא חלקית ולא לוקחת בחשבון את כל מכשירי הסמארטפון, מציגה נתונים מדהימים על ממדי החיבור האנושי, השיתוף והתקשורת, שהופכים אותנו למאסה אחת גדולה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.