כך הופכים את החולף לנצחי


צילום במהירות על מאפשר להקפיא את הזמן


בועז מזרחי | 26 אוקטובר, 2014

"זמן הוא דרכו של הטבע למנוע מהכל להתרחש בבת אחת" – כתב ריי קאמינגס, סופר מדע בדיוני אמריקאי,  בספרו The Girl in the Golden Atom. הצלמים קסנדרה וורנר וג'רמי פלוטו הצליחו ללכוד בעדשת המצלמה את חלוף הזמן בסדרת צילומים מקורית ושובת עין שהוצגה בגלריה Colourant.

השניים יצאו לשטח והתיזו צבעים אל האוויר. את התהליך של הצבע הניתז מעלה עד שהוא צונח חזרה לקרקע, הם תפסו באמצעות מצלמה המסוגלת ללכוד פריים בודד בכל 1/3,500 שניות. כלומר: בכל שנייה המצלמה מצלמת 3,500 תמונות!
השניים תיארו את הפרויקט:

"Colourant הוא סדרה של אירועים שחולפים לידך ברגע בלתי ניתן להבחנה. רגע חולף שחוסם ומטשטש את הנוף, גרפיטי ארעי של אוויר וחלל. החריגות קצרות החיים הללו יוצרות צורות טבעיות שאינן נחוות על ידי העין האנושית, והן מוקפאות עבורנו לצפייה ב1/3,500 השנייה. הן הופכות את הבלתי ניתן לתפיסה והזמני, לנצחי. מהות הצילום – להנציח את החולף".

התוצאה של היכולת הטכנולוגית הזאת היא 'פסלי צבע' שלכאורה נעמדים דוממים. התמונות מציגות את הצבע קפוא בין שמיים וארץ, כך שלא ניתן לראות את המקור שלו. הצילומים כמו משחקים עם חוקי הפיזיקה ויוצאים נגד התכונות הטבעיות של הנוזל הצבעוני.

לחצו כאן או על התמונה למעבר לגלריה.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.