כמו איזה סופר מפורסם אתם כותבים? גלו בלחיצת כפתור…


I Write Like מנתח ומשווה את הטקסט שלכם לכתבים של סופרים מוכרים


בועז מזרחי | 21 יולי, 2015

סגנון כתיבה ייחודי הוא אחד הדברים שגורמים לקוראים להתחבר לסופר מסוים ולא להחמיץ אף ספר שלו. פאולו קואלו (האלכימאי, ורוניקה מחליטה למות), למשל, בולט בכתיבתו המובחנת, וכן חאלד חוסייני (רודף העפיפונים, אלף שמשות זוהרות) הסוחף, ולמעשה לכל סופר שאי פעם קראתם יש סגנון כתיבה אופייני. וגם לכם.

זה לא משנה אם הדבר הכי ארוך שכתבתם היה אנציקלופדיה רפואית או תגובה בפייסבוק, בחירת המילים, התחביר והשפה שהשתמשתם בה – משקפים את המחשבות הייחודיות שלכם. האתר I Write Like מבצע ניתוח טקסט בכלים סטטיסטיים ומספר לכם לאיזה סופר מפורסם דומה סגנון הכתיבה שלכם.

כל מה שצריך לעשות הוא להעתיק טקסט שכתבתם (באנגלית), להדביק אותו בתיבה שבאתר וללחוץ על Analyze. אחרי שניות ספורות תקבלו את שם הסופר שאתם הכי דומים לו בסגנון הכתיבה, וכן המלצות על ספרים של אותו סופר מאמזון. כדי להגיע לתוצאה מדויקת באתר ממליצים להכניס כמה פסקאות. זו לא צריכה להיות יצירה ספרותית, וכל טקסט יעשה את העבודה, אפילו אימייל ששלחתם לחבר בחו"ל או תגובה שכתבתם ברשת.

אולי תגלו שאת כותבים כמו טולסטוי. מקור:  GongTo / Shutterstock.com.

 

לכתיבה יש יתרונות מוכחים מדעית והרבה אנשי מקצוע ממליצים לעסוק בה על מנת לתרגל את המוח, לשפר את היכולות הקוגניטיביות ולהקל מתח. קיימות בשוק שפע אפליקציות שמשפרות את תהליך הכתיבה, ואחת המעניינות היא Writefull, שמסייעת לכתוב נכון יותר באנגלית. הדגש באפליקציה הוא על שימוש נכון בשפה: באילו מילים כדאי להשתמש על פי ההקשר, האם המילה שכתבתי מתארת באופן המדויק ביותר את מה שרצינו לומר, אילו ביטויים נוספים יכולים להחליף מילה מסוימת ועוד.

כלי נוסף שמעודד כתיבה הוא Blank page שמציע פלטפורמה נוחה לכתיבה אונליין. האתר מציע סביבת עבודה נקייה מרעשים עם יתרון בולט: הצבת יעדים וניתוח סטטיסטי לצורך מעקב אחרי התקדמות. זהו פתרון טוב עבור מי שלא יכול להקדיש את מלוא זמנו לכתיבה, כיוון שהרעיון הבסיסי הוא לכתוב 20 דקות בלבד בכל יום.

ואם כבר החלטתם לכתוב, יש מי שישמח לקרוא את מה שכתבתם. באתר Sondry מזמינים כל גולש לשתף סיפורים קצרים, עד 2,000 מילים. באתר כותבים כי "אנחנו כוכב של מספרי סיפורים… ומה שמרגש אותנו הוא מייצרי הסיפורים. חיבור סיפורים יכול להפוך זרים לחברים, הוא מייצר את הקהילות שלנו, שבנויות על העבר ומעוצבות על ידי ההווה".

העלאה של מילים על דף מאפשרת לארגן את המחשבות בצורה קוהרנטית, ולכן בתוך טקסט שאדם כותב מתגלם משהו מהאישיות ומהזהות שלו. מעניין לחשוב האם יש לכם קווי אישיות משותפים או סגנון מחשבה דומה לכמה מהסופרים המוכשרים ביותר שיש. אז קחו לכם כמה דקות לכתוב משהו, אולי תקבלו המלצה לספר טוב ואולי גם תגלו על עצמכם משהו חדש.

תמונת כותרת: Radu Bercan / Shutterstock.com.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.