בואו לגלות כמו איזו אישיות גדולה אתם חושבים ומהן החזקות המוחיות שלכם


מבדק קצר למיפוי המוח והיתרונות הקוגניטיביים שלכם


בועז מזרחי | 19 אפריל, 2015

המוח של כל אדם הוא ייחודי לו, אבל ישנם קווי דמיון הנמתחים בין אנשים שונים, לעתים גם על פני דורות. המגזין Mic, בשיתוף עם המדענים של ג'נרל אלקטריק, יצר מבדק קוגניטיבי כחלק מחודש בנושא המוח. מטרת המבדק היא לבחון את הצדדים החזקים של המוח שלכם בהתייחס לסיטואציות שונות, ובסופו של דבר לקבל השוואה לדמויות גדולות מההיסטוריה.

השאלון מכיל 12 סיטואציות, כשלכל אחת כמה תשובות אפשריות, בסגנון מבחן אמריקאי. לאחר שקראתם את הסיטואציה, תצטרכו לבחור באיזה אופן הייתם מגיבים. במקביל לשאלון מופיעה הדמיה אינטראקטיבית של המוח בתלת ממד – ובכל פעם שתענו על אחת מהשאלות, האנימציה תציג באילו חלקים במוח שלכם יש פעילות מוגברת. בנוסף, תקבלו הסבר מילולי קצר המתאר מה מתרחש במוחכם מבחינה פסיכולוגית וכימית באותה סיטואציה.

בתום הבוחן תקבלו סיכום המתאר את החוזקות שלכם. הסיכום ערוך בצורה מקורית, ומציג את האבות המוחיים שלכם. לצורך העניין, אם אתם יצירתיים ובעלי רגישות, אתם 'הילד המוחי' של סלבדור דאלי והאם תרזה. בין  "זוגות" המפורסמים שמופיעים כדי לתת לכם אינדיקציה על היכולות שלכם תמצאו את ליאונרדו דה וינצ'י וז'אן ד'ארק, ואן גוך ובטהובן, דמויות מיתולוגיות או ספרותיות כמו הרקולס ורומיאו ועוד.

מיפוי תלת ממדי של המוח והיתרונות הקוגניטיביים שלכם. צילום מסך: Map your mind

למרות הגישה הקלילה שבה מוגש השאלון, הוא מתבסס על המחקר המדעי המעודכן ביותר. הניסויים בתחום הנוירולוגיה כוללים ברובם סריקות fMRI שמעניקות תמונה מדויקת של הפעילות המוחית, מה שאפשר ליצור את ההדמיה התלת ממדית שמלווה את המבדק.

את בניית המבדק ליוו ד"ר מורן סרף, מומחה להתנהגות, רגשות וקבלת החלטות מאוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקגו, וכן קווין וויינר, מומחה לתפיסה וקוגניציה ממעבדת הנוירולוגיה של אוניברסיטת סטנפורד.

אתם מוזמנים לענות על השאלון ולגלות עוד ממד על האישיות שלכם, על היכולות הקוגניטיביות ובכלל על הדרך שבה המוח האנושי עובד.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.