הרב מכר ״לממש את הטוב שבך״ עכשיו בחנויות הספרים, לרכישה לחצו כאן X

אם אתם מחפשים דרך נוספת להכיר את עצמכם קצת יותר טוב, להתמודד עם המחשבות והזיכרונות שלכם ולפענח נושאים לא פתורים עם עצמכם, קחו דף ועט (אפשר גם מקלדת) ותתחילו לכתוב. לחלופין, שבו לקרוא ספר טוב. אבל אם אתם יכולים - מומלץ לעשות את שניהם. מסתבר שעיבוד מילולי מסייע לשיח הפנימי שלנו. קריאה וכתיבה עוזרות לנו לחשוף רבדים סמויים באישיות שלנו, וכמובן, שימוש בשפה מעשיר את אוצר המילים ומשפר את היכולת שלנו לארגן מידע – כלים שהם שימושיים בתקשורת עם אחרים בדיוק כפי שהם שימושיים בתקשורת עם עצמנו. ככל שנחדד ונלטש את כישורי התקשורת שלנו, כך השיח הפנימי שלנו יתגבר ויהפוך איכותי יותר.

בשיח פסיכולוגים המומחים בהתפתחות ילדים מסביר פרופסור מארק ט. גרינברג, מייסד ויו"ר מרכז המחקר למניעה באוניברסיטת פנסילבניה, כי "...ניכנס לתוך המוח של הילד והפסיכולוגיה שלו, ונבחן את התפקיד של עיבוד רגשות. כאשר ילדים קוראים... הם חווים רגשות שחולפים בגוף שלהם ויש להם תגובה פסיכולוגית הקשורה לרגשות הללו".

באוניברסיטת הארוורד התמקדו בחלק השני של המשוואה – כתיבה. מחקרם של פנבקר ועמיתים על כתיבה הבעתית העלה כי כתיבת הרגשות מסייעת לארגן את המחשבות ולשחרר אותנו ממעגלים מנטליים סגורים שמאפיינים הרהורים בינינו לבין עצמנו.
אז איך מתחילים לכתוב? הנה מדריך קטן לכתיבה הבעתית שגיבש ד"ר ג'ון פ. אוונס, מומחה לחינוך, מאמן קבוצות וסופר:

1. כתבו במשך 4 ימים, 20 דקות בכל יום.

2. בחרו נושא אישי ומשמעותי עבורכם.

3. כתבו ברצף ללא התחשבות בדקדוק או שגיאות. אם אין לכם מה לומר, חזרו על מה שכבר כתבתם או ציירו קו מתמשך עד לחידוש קו המחשבה. העיקר לא לעצור את תהליך הכתיבה.

4. התרגיל הוא לעיניכם בלבד, אל תציגו אותו לאיש.

5. אם אתם מרגישים שנושא מסוים הוא קשה מדי להתמודדות, עצרו.

6. צפו לתחושה מעט כבדה לאחר הכתיבה - זה טבעי. היא תחלוף אחרי שעה-שעתיים.

קשה להניע את תהליך הכתיבה? מרגריטה טרטקובסקי מפרטת נקודות עיקריות מהספר Journalution של העיתונאית סנדי גרייסון, הממליצה להתחיל באחד ממשפטי פתיחה/שאלות שיפתחו את סכר המחשבות והרגשות:

-          אני לא רוצה לכתוב על...

-          מי אני עכשיו?

-          הדברים שאני אוהב הם...

-          הדברים הטובים בי

-          מה הייתי אומר לעצמי לו הייתי עכשיו בן 99?

 כדאי להקדיש את הזמן ולעקוב אחר הטיפים כדי לאפשר למילים לעזור לכם להגיע לשלווה פנימית.

עוד ממהות החיים

17.10.19
ההרצאה השבועית של TED: תופתעו לגלות כמה אפשר לקבל, כשפשוט מבקשים
16.10.19
מהי "הנגינה הקוונטית" של מיילס דייוויס – ומה עוד אפשר לקחת לחיים מווירטואוז הג'אז
15.10.19
מניפולציות קטנות שיכולות להגביר משמעותית את אחיזת הזיכרון במוח
10.10.19
ההרצאה השבועית של TED: במקום ריבוי משימות , נסו את שיטת איינשטיין – ריבוי עיסוקים
07.10.19
סליחה עוזרת לנו לשפר את הבריאות המנטלית והפיזית – מחקרים מראים כיצד
03.10.19
כיצד מחוות קטנות וניואנסים מובילים אותנו לגדולה – מבט על החיים מעיניו של מנצח תזמורת
02.10.19
לשמור אותם קרוב, לטווח הרחוק – מה אפשר ללמוד מאלפי שנים מצטברות של מערכות יחסים?
26.09.19
ההרצאה השבועית של TED: עצי היער דומים לנו יותר משאנחנו חושבים
24.09.19
מה הופך ספר ילדים לקלאסיקה? 5 סימנים שיעזרו לכם לזהות
23.09.19
האדום שלי והאדום שלך – האם למציאות יש ממשות ללא אנשים שיסכימו עליה?
19.09.19
ההרצאה השבועית של TED: עד כמה אנו בטוחים שהתודעה שלנו אמיתית?
18.09.19
גבולות החיים הולכים ומיטשטשים – מדענים גילו גנים שמופעלים אחרי המוות
16.09.19
שיחות בין עמדות מנוגדות הן דרך פתלתלה – לכן כדאי לצלוח אותן בהילוך נמוך
12.09.19
ההרצאה השבועית של TED: שלושה רכיבים שמעלים את הסיכוי שלנו לשכנע אחרים
10.09.19
כיצד לסגל פתיחות לחוויה ויכולת לראות את המציאות כפי שהיא באמת
09.09.19
4 סגנונות של עמידה במשימות – לא משנה איזה טיפוס אנחנו, יש דרך להוציא מעצמנו את המיטב
05.09.19
ההרצאה השבועית של TED: הכלי העיקרי להבטחת עתידנו הוא הדמיון שלנו
04.09.19
מדוע לקשרים הקרובים שלנו פוטנציאל קנאה גדול וכיצד ניתן לנתב אותה להתפתחות אישית?
03.09.19
לשמוע צבעים ולראות טעמים – כיצד פועל המוח כשמתמוססים הגבולות בין החושים
29.08.19
ההרצאה השבועית של TED: מספר תובנות לחיים שאפשר לקחת מהשיטה המדעית