הרב מכר ״לממש את הטוב שבך״ עכשיו בחנויות הספרים, לרכישה לחצו כאן X

אם אתם מחפשים דרך נוספת להכיר את עצמכם קצת יותר טוב, להתמודד עם המחשבות והזיכרונות שלכם ולפענח נושאים לא פתורים עם עצמכם, קחו דף ועט (אפשר גם מקלדת) ותתחילו לכתוב. לחלופין, שבו לקרוא ספר טוב. אבל אם אתם יכולים - מומלץ לעשות את שניהם. מסתבר שעיבוד מילולי מסייע לשיח הפנימי שלנו. קריאה וכתיבה עוזרות לנו לחשוף רבדים סמויים באישיות שלנו, וכמובן, שימוש בשפה מעשיר את אוצר המילים ומשפר את היכולת שלנו לארגן מידע – כלים שהם שימושיים בתקשורת עם אחרים בדיוק כפי שהם שימושיים בתקשורת עם עצמנו. ככל שנחדד ונלטש את כישורי התקשורת שלנו, כך השיח הפנימי שלנו יתגבר ויהפוך איכותי יותר.

בשיח פסיכולוגים המומחים בהתפתחות ילדים מסביר פרופסור מארק ט. גרינברג, מייסד ויו"ר מרכז המחקר למניעה באוניברסיטת פנסילבניה, כי "...ניכנס לתוך המוח של הילד והפסיכולוגיה שלו, ונבחן את התפקיד של עיבוד רגשות. כאשר ילדים קוראים... הם חווים רגשות שחולפים בגוף שלהם ויש להם תגובה פסיכולוגית הקשורה לרגשות הללו".

באוניברסיטת הארוורד התמקדו בחלק השני של המשוואה – כתיבה. מחקרם של פנבקר ועמיתים על כתיבה הבעתית העלה כי כתיבת הרגשות מסייעת לארגן את המחשבות ולשחרר אותנו ממעגלים מנטליים סגורים שמאפיינים הרהורים בינינו לבין עצמנו.
אז איך מתחילים לכתוב? הנה מדריך קטן לכתיבה הבעתית שגיבש ד"ר ג'ון פ. אוונס, מומחה לחינוך, מאמן קבוצות וסופר:

1. כתבו במשך 4 ימים, 20 דקות בכל יום.

2. בחרו נושא אישי ומשמעותי עבורכם.

3. כתבו ברצף ללא התחשבות בדקדוק או שגיאות. אם אין לכם מה לומר, חזרו על מה שכבר כתבתם או ציירו קו מתמשך עד לחידוש קו המחשבה. העיקר לא לעצור את תהליך הכתיבה.

4. התרגיל הוא לעיניכם בלבד, אל תציגו אותו לאיש.

5. אם אתם מרגישים שנושא מסוים הוא קשה מדי להתמודדות, עצרו.

6. צפו לתחושה מעט כבדה לאחר הכתיבה - זה טבעי. היא תחלוף אחרי שעה-שעתיים.

קשה להניע את תהליך הכתיבה? מרגריטה טרטקובסקי מפרטת נקודות עיקריות מהספר Journalution של העיתונאית סנדי גרייסון, הממליצה להתחיל באחד ממשפטי פתיחה/שאלות שיפתחו את סכר המחשבות והרגשות:

-          אני לא רוצה לכתוב על...

-          מי אני עכשיו?

-          הדברים שאני אוהב הם...

-          הדברים הטובים בי

-          מה הייתי אומר לעצמי לו הייתי עכשיו בן 99?

 כדאי להקדיש את הזמן ולעקוב אחר הטיפים כדי לאפשר למילים לעזור לכם להגיע לשלווה פנימית.

עוד ממהות החיים

21.11.19
ההרצאה השבועית של TED: ליצירתיות אין גיל, מי שממשיך לנסות יכול להצליח
20.11.19
על כתפיהם של ענקים – מדוע עלינו לנהוג בענווה כלפי מסורות שקדמו לנו
19.11.19
האוכל הוא לא אויב – התמודדות עם אכילה רגשית מנקודת מבט מפייסת
18.11.19
חידת היופי – החוט המקשר בין מתמטיקה, אהבה ופחד
14.11.19
ההרצאה השבועית של TED: לקדם את עצמנו זה אתגר לא פשוט, אבל לגמרי אפשרי
13.11.19
קסמה של עלילה טובה – לחזק את התדמית העצמית באמצעות טכניקות סיפור סיפורים
11.11.19
גם אם אתם לא ממש הטיפוס הספורטיבי - 6 יתרונות שבלהיות אוהד מצטיין
07.11.19
ההרצאה השבועית של TED: אל תמהרו להתחמק מוויכוחים, אפילו בנושאים רגישים
06.11.19
ההבדלים בין אנשים נוצרים בדמיון שלנו – ראם דאס על תמצית הזהות האנושית
05.11.19
רענון למחשבה? לכו על זה – פסיכולוגים מסבירים את יתרונות הצעידה עבור המוח
31.10.19
ההרצאה השבועית של TED: כיצד התרבות שלנו משפיעה על האופן שבו אנו חווים רגשות?
30.10.19
אין כמו קרן שמש דבר ראשון בבוקר – כך שעון החורף מועיל למוח ומשפר פרודוקטיביות
29.10.19
לא נותר לנו אלא לצחוק – הפילוסופיה של התמודדות עם חרטה ופחד מקבלת החלטות
28.10.19
מהי החשיבות של מצב רוח רע וכיצד ניתן לצלוח אותו על הצד הטוב ביותר?
24.10.19
ההרצאה השבועית של TED: כלבים הם דוגמה היסטורית של הפיכת משבר להזדמנות
23.10.19
הכישרון להתגבר על מחסומי השינוי – 12 שלבים בדרך ליצירת מציאות חדשה
22.10.19
הזוי ומעורר מחשבה – 5 מחקרים זוכי פרס איג-נובל מוכיחים כי חוכמה ניתן למצוא בכל מקום
17.10.19
ההרצאה השבועית של TED: תופתעו לגלות כמה אפשר לקבל, כשפשוט מבקשים
16.10.19
מהי "הנגינה הקוונטית" של מיילס דייוויס – ומה עוד אפשר לקחת לחיים מווירטואוז הג'אז
15.10.19
מניפולציות קטנות שיכולות להגביר משמעותית את אחיזת הזיכרון במוח