אתנחתא של טבע: צפו בריקודם האלגנטי של הצמחים ובעלי החיים


כך נראה הטבע כשהוא מתעורר לחיים בהילוך איטי


בועז מזרחי | 2 יוני, 2015

כשנשיונל ג'יאוגרפיק וה-BBC מצלמים סרטי טבע, ברור לנו שאנו הולכים ליהנות מחגיגה לעין. היצורים והתופעות שתופסים הצלמים בעדשותיהם כמו גם זוויות ואיכות הצילום, מבטיחים חוויה מרהיבה ומסקרנת של עולם החי. רואן הורן הוא אמן שיצר מחווה לסרטי טבע וערך מהם קטעים מיוחדים כך שירקדו לצלילי השיר Hello Tomorrow של הזמרת Karen O. התוצאה היא מחול יפהפה ומרגש של צמחים ובעלי חיים אשר מפזזים בהילוך איטי לקצב המוזיקה.

בתוך החגיגה הזו, כל טיפת מים שנושרת ביער נוחתת על עלה בדיוק מושלם לצליליו המרגיעים של השיר. כל פטרייה צומחת בתזמון למנגינה וכל פרפר שפורש כנפיים, עושה זאת כמו רקדן המתואם עם התזמורת. כשהעטלף מקיש באצבעו על גזע העץ וברקע נשמים תופי השיר, כבר קשה לזכור שזו עריכה ולא פס הקול הטבעי. לכך תוסיפו את היצורים הימיים ואפקט הביולומינסנציה שגורם להם לזרוח בתהליך אורגני, והמסיבה רק הולכת ונעשית מסתורית ומרתקת יותר.

הסצנה המיוחדת יוצרת תחושה של סימביוזה בין המוזיקה לטבע, שיכולה להתפרש לשני כיוונים: האם היער ודייריו מתנהלים על פי הצלילים? או שמא היצורים החיים הם אלה שמלחינים את המנגינה תוך כדי תנועה? צילומי התקריב של היונקים, הזוחלים, החרקים והצמחים, יוצרים בקרב הצופים מן תחושה של אינטימיות ומעודדים הזדהות עם הדמויות המרכזיות בסיפור.

את הצילומים לקח הורן מסדרות טבע בעלות שם כמו Life של ה-BBC, או world's weirdest של נשיונל ג'יאוגרפיק. אלו הן תכניות טבע שקבעו סטנדרט חדש של צילום ועריכה, ונחשבות לטופ של עולם המדע הפופולרי. ואולם, כשהעורך שולף את בעלי החיים והצמחים מההקשר המדעי ומציב אותם תחת אור חדש, הסצנות הטבעיות נצבעות בגוונים של אגדת ילדים קסומה. בכך הוא מגלה לנו צד נוסף באישיות רבת הפנים של עולם החי והצומח.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.