הקהילה האינטרנטית שנותנת קורסים כמעט בכל תחום וללא תשלום


באוניברסיטה של Reddit תרכשו ידע עשיר בצורה חופשית


בועז מזרחי | 21 אפריל, 2015

שיתוף מידע הוא כנראה הדבר הכי קרוב להגדרה של האינטרנט, והאוניברסיטה של Reddit לקחה את ההגדרה הזו לקצה, במובן החיובי כמובן. אז מה זה בעצם האוניברסיטה של Reddit? למי שלא מכיר, Reddit הוא שילוב של רשת חברתית, אתר שיתוף ופלטפורמה לחלוק כל נושא. האתר משמש בית כמעט לכל תחום עניין, נישתי ככל שיהיה, אך מצד שני, לא פעם הוא המקור הראשון לדווח על התרחשויות שהופכות לסדר היום הגלובלי.

כאתר שיתוף מידע תוכלו למצוא ב- Reddit הכול: החל מתמונות של חתולים ועד דיונים פילוסופיים בעניין מוסר, מה שמוביל אותנו לאוניברסיטה של Reddit. המיזם עצמו מתבסס על קבוצה שקיימת ב- Reddit, ואשר הציעה ללמוד או להעביר קורסים במגוון תחומים. משצברה הקבוצה פופולריות ונפח, הוחלט להפוך אותה לאתר בפני עצמו.

הרעיון שעליו מתבסס האתר הוא שיתוף חופשי של אינטלקטואל והפצה ברבים של ידע. חשוב להבהיר, זוהי לא אוניברסיטה המוכרת באופן רשמי ואי אפשר להוציא בה תואר או תעודה. אבל הקורסים המועברים בה הם ברמה גבוהה מאוד, אקדמית ברוב המקרים.

האוניברסיטה של Reddit היא מאגר בלתי נדלה של ידע מכל העולמות.

קיימות שתי דרכים לממש את עצמכם באתר. הראשונה היא לקחת קורסים, כמה שיותר ובחינם. בין היתר תמצאו באוניברסיטה קורסים בצילום, תכנות מחשבים, מוזיקה, פסיכולוגיה, שפות ועוד. המבנה של האתר מאפשר לכם לבנות תכנית לימודים אישית ולהתקדם לפי הקצב שנוח לכם. הקורסים מתקיימים אונליין כמובן, וניתן להיכנס וללמוד מתי שנוח לכם ומכל מקום. יחד עם זאת, הקורסים מועברים בידי מורים אמיתיים, כלומר אלו הם לא בהכרח רק הרצאות וידיאו או עמודי טקסט, אלא קיים יחס אישי וקשר ישיר בין המרצים לבין הסטודנטים בקורסים.

האופציה השנייה שעומדת לרשותכם היא להעביר קורס. אם אתם מומחים בתחום מסוים ומעוניינים לתרום מזמנכם לטובת הקהילה או לחלוק את המומחיות שלכם בתחום ספציפי, אתם יכולים להירשם כמרצים ולבנות תכנית לימודים. עם התפוצה של Reddit, זה לא משנה כמה איזוטרי התחום שבו אתם רוצים להעביר קורס, מישהו ירצה ללמוד מכם.

השאיפה של יוצרי האתר היא לגבש קהילת שיתוף ידע שמקיימת את עצמה, עם מינימום התערבות והכוונה. המקימים מצהירים כי הנגיעה היחידה שלהם היא טכנית, מה שמבטיח מרחב תמרון ועושר רב. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי נוסף על האוניברסיטה.

המודל דומה מאוד לאוניברסיטה הפתוחה, רק ללא הצורך במפגשים פרונטליים, ללא תשלום ועם גמישות רבה בתכני הלימוד. באוניברסיטה של Reddit תוכלו להעשיר את הידע שלכם בצורה עמוקה, כזו שתספק לכם גם צרכים פרקטיים וגם צרכים אינטלקטואלים. זוהי הזדמנות מעולה לממש את הפוטנציאל שלכם, שאולי עוד לא מצאתם את הערוץ להגיע אליו.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.