השעון שמגלה עד כמה הזמן שלכם יקר


עיצוב חדשני: מה באמת אפשר להספיק ב-5 דקות?


בועז מזרחי | 11 פברואר, 2015

לשעון הזה אין מחוגים ואף לא צג דיגיטלי. למעשה, הדרך שלו לומר משהו על הזמן לא עוברת דרך חוש הראייה אלא דרך חוש המישוש: המנגנון המיוחד שבו גורם לשעון לרטוט בכל 5 דקות ובכך לשמש בפועל כטיימר מעוצב על היד.

שמו של העיצוב המקורי הוא DURR והוא נועד לחקור את תפיסת הזמן שלנו. חשבו רק כמה פעמים עניתם למישהו "עוד 5 דקות" – פרק הזמן הזה הפך כמעט למושג בשפות שונות והוא מייצג את הפערים העצומים שקיימים בין בני האדם בראייתם את הזמן.

השעון רוטט מדי 5 דקות ועוזר לנצל את הרגע ולחדד את תפיסת הזמן. צילום מסך: DURR.

את השעונים מייצרים בעבודת יד  Skrekkøgle, צמד מעצבים נורבגיים שחוקרים את האופן שבו תפיסת הזמן שלנו משתנה בין סיטואציות שונות. את השעון לא ניתן לכיוון והוא מתוכנת לרטוט בפרקי זמן של 5 דקות בלבד. המעצבים מאמינים כי באופן הזה נוכל לקבל מושג טוב יותר על הזמן שלנו: כמה זמן לוקח לנו להכין סלט, להוציא את הכלב או לסיים כוס בירה. כמו כן, השעון חושף את ההבדל בגישה בין סיטואציות שונות בחיים, כש-5 דקות של המתנה בתור לדואר, למשל, מרגישות כמו נצח, לעומת שיחה של 5 דקות עם חבר טוב שמרגישה כמו כמה רגעים.

אחד הדברים החשובים שהשעון מעניק למשתמשיו הוא הערכה של יוקר הזמן. תפיסת זמן היא תחום מחקר בפסיכולוגיה שבוחן כיצד המוח מנהל את הזמן וכיצד הוא תופס עבר-הווה-עתיד. DURR נותן הזדמנות להיכרות עצמית טובה יותר ולשכלול המנגנון הפנימי שלנו, כדי שנוכל לנצל כל רגע בצורה שהכי טובה לנו.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.