אתנחתא של טבע: היער מתעורר לחיים במופע אור-קולי מהפנט


פרויקט צילום ששופך אור חדש על צמחים ובעלי חיים


בועז מזרחי | 10 פברואר, 2015

על הגבול שבין גרמניה לצרפת שוכן יער פלטינייט רחב הידיים, העתיק והקסום, מגדולי יערות אירופה. אל פנינת טבע זו, בה המראות נראים כלקוחים מאגדות האחים גרים, הגיעו שני אמנים, פרידריך ואן שור וטארק מוואד, כדי לצלם את היער ודייריו מזווית חדשה ולא מוכרת. הם האירו את בעלי החיים והצמחים באמצעות מקרן ויצרו חוויה אור-קולית צבעונית שמציגה את היער כפי שטרם נראה. השניים לא השתמשו באפקטים דיגיטליים, אלא הגיעו ליער עם ציוד תאורה מיוחד וצילמו את הטבע מואר בזמן אמת. תוכלו לראות את הפטריות הזוהרות, את העצים הזורחים ואת בעלי החיים המפיצים אור באפלולית היער – שהופך לכמה דקות לחיזיון תעתועים המשרה שלווה וקסם.

ואן שור ומוואד בילו חצי שנה ביער וקיבלו השראה לפרויקט שנקרא "bioluminescent forest", מתופעת הביולומינסנציה – תכונה של בעלי חיים המאפשרת להם לפלוט אור כמו גחליליות, זנים מסוימים של סרטנים, פטריות אש-השועל ובעלי חיים וצמחים נוספים ביבשה ובים. האמנים היו "מוקסמים מהשקט וההתרחשויות הטבעיות בחיק הפרא, במיוחד מתופעת הביולומינסנציה", והסרטון שלהם משקף תחושות אלה: הסצנה נראית כלקוחה מסיפור אגדות מיסטי, שבו לבעלי החיים ולצמחים יש יכולות קסומות המשרות שלוות נפש על הצופה בהם. במהלך ההפקה צילמו השניים סצנות מאחורי הקלעים החושפות את תהליך העבודה והשיטה אותה יישמו כדי להגיע לתוצאות ללא התערבות של עריכה דיגיטלית.

תופעת הביולומינסנציה קיימת אצל הרבה בעלי חיים, אך נדיר שהאדם הממוצע יחזה בה – ולכן, גם בטבע היא נראית כמשהו מעולם אחר. את האפקט הקסום הזה מנסה לשחזר הפרויקט בלב היער ואתם מוזמנים באמצעותו להיכנס ולמצוא שלווה בממלכה אחרת, שבה לטבע יש חוקים שונים מאלו המוכרים לנו.

תמונת כותרת: Wikimedia.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.