צלילים טבעיים מיפן שיסדרו לכם את המחשבות לפני השינה


MUJI היא אפליקציית חינם שמסייעת לכם להירדם בעזרת צלילים מן הטבע


בועז מזרחי | 4 ינואר, 2015

איזה צליל הכי מרגיע אתכם? גלי הים, ציוץ הציפורים, אולי מדורה קטנה על החוף? הטלגרף מדווח על מחקר שמצא כי צלילי טבע מסייעים לאנשים להירדם בקלות יתרה והאפליקציה MUJI מעניקה את השירות הזה בחינם.

ב-MUJI תוכלו לבחור בין 6 צלילים מסצנות טבעיות שונות: יער, מדורה, נחל, גלי ים, מפל וציוץ הציפורים. האפליקציה מאפשרת לכוון טיימר בן חצי שעה, שעה או שעה וחצי, על מנת להירדם בנחת. בעזרת הצלילים הללו נוצרת אווירה נינוחה שמסייעת לנקות את הראש מרעשי היום ו'להחליק' למצב שינה בנוחות. הצלילים של MUJI הוקלטו באיכות סטריאופונית גבוהה ב-6 אזורים שונים של יפן. לצורך ההקלטות השתמשו המפתחים במיקרופון המדמה את ראש האדם, על מנת להשיג את הצליל האותנטי ביותר ולרקום את חווית הטבע בצורה משכנעת שתסייע להירדם בקלות.

6 צלילים טבעיים מיפן שמסייעים להירדם. צילום מסך מתוך MUJI

מומחה השינה ד"ר ניל סטנלי מסביר בטלגרף כי "האזנה לצלילים אהובים מסייעת למוח לסנן רעשים מפריעים אחרים… צלילים מהטבע, אשר מספקים סאונד מוכר וקבוע שלא צריך להאזין לו בצורה אקטיבית, יכולים להועיל במיוחד". התופעה הפכה נפוצה מאוד בבריטניה – כ-20% מהאוכלוסייה מדווחים כי הם נוהגים להירדם לצלילי רקע, בעיקר מהטבע, מה שמעיד על יעילותה הרבה.

ד"ר סטנלי ממשיך ומסביר כי זה לא נדיר שצלילים מהיומיום מרגיעים אותנו. רעש לבן יכול להיות מציק בתחילה, אך כאשר מתרגלים אליו הוא הופך לכדור שינה שמיעתי. סטנלי מביא דוגמא משעשעת משחקן הכדורגל של מנצ'סטר יונייטד, וויין רוני, שסיפר פעם כי הוא נוהג להירדם לצלילי שואב אבק או מייבש שיער. כנראה שלכל אחד יש הטריק שעובד עבורו, אבל אנחנו עדיין היינו נשארים עם צלילי הטבע…

האפליקציה MUJI זמינה הן למשתמשי אייפון (IOS) והן למשתמשי אנדרואיד.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.