99 ימים של חופש – איך נראים החיים ללא פייסבוק?


ניסוי חברתי מאפשר להיזכר כיצד היו הדברים לפני לא הרבה זמן…


בועז מזרחי | 23 דצמבר, 2014

בחודש יוני 2014 נחשף כי פייסבוק ביצעה ניסוי על משתמשים ללא ידיעתם, כדי לבדוק כיצד הסרת פוסטים תשפיע על מצבי הרוח של הגולשים. הניסוי הכה גלים בתקשורת ועורר תרעומת בכל העולם, כשרבים מהגולשים החליטו לשקול את המשך שימושם ברשת. מכאן נולד הניסוי "99 ימים של חופש", שמטרתו לבחון את השפעתה של התנתקות מהרשת החברתית על מידת האושר. פייסבוק נכנסה לחיינו לפני שנים ספורות בלבד, אולם היום כבר קשה לנו לדמיין ולהיזכר כיצד נראו חיינו טרם המהפכה.

מה שהחל כבדיחה פנימית במשרד הקריאייטיב JUST בליידן, הולנד, הפך במהרה למיזם אינטרנטי רשמי. כל אחד יכול להצטרף לניסוי, לבדוק כמה זמן הוא מסוגל להחזיק מעמד ולדווח על השינוי במידת האושר שלו, במידה והתרחש. כדי להצטרף לניסוי דרושים 3 שלבים פשוטים: שינוי תמונת הפרופיל לתמונת הלוגו של הניסוי, יצירת שעון ספירה לאחור על ידי שיתוף לינק מאתר "99 ימים של חופש" והשלב השלישי הוא התנזרות מפייסבוק למשך 99 ימים. ניתן גם להשאיר כתובת מייל על מנת להשתתף בסקר מדד האושר. האתר יוצר קשר עם המשתתפים ביום ה-33, ה-66 וה-99, כדי לעקוב אחר התקדמותם ולבדוק כיצד הם מרגישים.

מה תעשו ביממה שהתפנתה לכם? צילום מסך מתוך 99daysoffreedom

מהמידע שהצטבר עד כה עולה כי השתתפות בניסוי מעניקה לגולשים 1,683 דקות פנויות בממוצע – שאלה הן 28 שעות. במילים אחרות, אם תחליטו לקחת פסק זמן של 99 יום מפייסבוק, אתם יכולים להרוויח יותר מיממה פנויה נוספת בלו"ז שלכם. על פי נתונים של פייסבוק, הגולש הממוצע מבלה 8.3 שעות בחודש ברשת, ומגזין TIME הגדיל ויצר מחשבון שמאפשר לכם לבדוק כמה ימים מהחיים ביליתם עד עתה ברשת.

האתר "99 ימים של חופש"  מזמין את כל הגולשים להצטרף לעשרות אלפים שכבר לקחו חלק בניסוי ולספר מה הם בחרו לעשות בזמן שהתפנה להם, "פייסבוק הוא פלטפורמה נהדרת וכולנו משתמשים נאמנים ואנו מאמינים שיש הרבה לאהוב בשירות הזה", אומרת מריין שטראטהוף, יו"ר משרד הקריאייטיב JUST שיזם את הניסוי, "אבל אנחנו גם מרגישים כי יש יתרונות רגשיים ברורים למינון. התחזית שלנו היא שהניסוי יניב הרבה חוויות אישיות חיוביות".

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.