מדוע אנו כל כך אוהבים את הים?


מסתבר שקסם הרוגע של המים הוא נושא למחקר מדעי


בועז מזרחי | 21 אוקטובר, 2014

עוד במאה ה-18 רופאים המליצו על הליכה לים כחלק מטיפול בבעיות שונות, אולם כעת ההשפעה החיובית של הים מגובה במדע. שהות על החוף או מגורים בקרבת הים מובנים לנו בצורה אינטואיטיבית כמשהו טוב ורצוי והמחקרים תומכים בכך. ואמנם, לים יש לא רק אפקט מרגיע עלינו בטווח המידי, אלא גם השפעה ארוכת טווח על איכות החיים, עבור מי שנוהג לבקר בים בתדירות גבוהה או גר בקרבת החוף.

הדבר המדהים ביותר התגלה במחקר נוסף אשר בא לבחון כיצד מקורות מים שונים שיפרו את מצב רוחם של הנבדקים. פרופסור מייקל דפלדג' ייסד את המרכז האירופי לבריאות האדם והסביבה והוביל צוות חוקרים שבחן את השפעת המים על בריאות ומצב רוחם של אנשים. צוות החוקרים הראה לנבדקים תמונות של מקורות מים שונים, החל מבריכות עירוניות, דרך נהרות ועד לתמונות של אוקיינוסים, וגילה תופעה מרתקת: לכל תמונה של מקור מים הייתה השפעה חיובית על הנחקרים, אבל ככל שמקור המים היה גדול יותר, גם השיפור היה גדול יותר.

המחקרים בנושא ההשפעות הבריאותיות והמנטליות של מים על בני האדם הולכים ונערמים והמסקנות של הניסוי הזה ודומיו הן חדשות מרעישות עבורנו – מים עושים לנו טוב על הנשמה ואפילו יכולים לשפר את בריאותנו. מדוע? המדע לא הצליח להבין עדיין מדוע בני אדם כל כך נמשכים למים.

אחת ההשערות היא אבולציונית וקשורה לשלב בו בני האדם הגיעו לראשונה לאזורי חוף והחלו לצרוך מזון ים עשיר באומגה 3, מה שהביא להתפתחות המוח בצורה מואצת. את סקירת המחקר המלאה ואת המסקנות המדהימות תוכלו למצוא באתר של הגרדיאן ואולי לקרוא אפילו לקרוא אותן בביקור בחוף הים.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.