מים חיים – סדרת צילומים מציגה את המופעים המגוונים של מים סביבנו ואת יופיים


הם יורדים על ראשינו ונמצאים תחת רגלינו; הם באוויר סביבנו ומרכיבים את גופנו; נוכחותם פירושה חיים. קשה להפריז בחשיבותם של מים עבור האדם, והעולם בכלל. כדי לחגוג את הנוזל יקר הערך הזה יצאנו לתפוס את המים בעדשת המצלמה. סדרת תצלומים מקורית זו מאפשרת הצצה מעוררת מחשבה על מערכת היחסים הצמודה שלנו עם מים.


בועז מזרחי | 16 נובמבר, 2020

תכונותיהם הפיזיקליות של מים במצב נוזלי הופכות אותם לחומר דינמי וקל תנועה מחד, אך בעל נוכחות ועוצמה מאידך. השילוב המיוחד הזה הופך את המים לכלי מטפורי אוניברסלי: אפשר להמשיל מים לכל-כך הרבה מהחוויה האנושית. אז את ההרהורים על החיים נשאיר לכם, ואת הטריגר נספק אנחנו. בסדרת תצלומים זו – פורמט חדש אצלנו – יצאנו לחפש קמצוץ משפע הדרכים שבהן מים משיקים לחיינו, ממדבר לים, משמיים לאדם. תנו לעיניים לספוג את המראות, המוח כבר יעשה את שלו.

אבני כורכר לחוף הים התיכון. המפגש של האבן הרכה עם איתני הטבע – מים, רוח, מלח – מפסל את הנוף בשלל צורות וממוטט חלקים מהמצוק. הסלעים שעל קו המים יוצרים בית גידול למגוון צורות חיים.

 

שקנאים ממריאים באגמון חפר. הבריכות שלגדת נחל אלכסנדר, שאריות ממישורי הצפה נרחבים שכיסו בעבר את האזור, מושכות עופות מים מסוגים רבים, שבתורם מושכים צפרים וצלמים חובבים. בעונת הנדידה נרשמת תנועת עופות מוגברת, כשלהקות כמו זו מגיעות לאכול ולנוח.

 

מבקרים מגיעים לרחוץ באגם המחצבה הנטושה במכתש רמון. מי גשמים ושיטפונות שנאגרים במהלך החורף מחזיקים מעמד, למרבה הפלא, ואף נותרים קרים למדי לאורך הקיץ. מה שהיה בור כרייה הפך לאתר תיירות שמותג תחת השם "אבן, רוח, מים".

 

חברות תופסות מחסה מהגשם בחסות קירות מוזיאון תל-אביב. האדריכלות הזוויתית מייצרת כוך יבש, מעין 'מערה עירונית' לעת מצוא.

 

גלים נשברים על הכניסה לנמל מכמורת. עוצמת הים התיכון ביום שלאחר הסופה הראשונה בעונה.

 

ערפל בוקר על מימיה השקטים של בריכה באגמון חפר. האתר מהווה שמורת טבע בלב אזור חקלאי ובו מופעלת תחנת מחקר למעקב אחר ציפורים ועופות.

 

אדם וכלבו תחת מטרייה בתל-אביב. בשלהי אוקטובר מזג האוויר במישור החוף עודנו חמים, אך סערות כבר מתחילות לפקוד את האזור.

 

שייטים מתאמנים בגלישת רוח במים המוגנים של נמל מכמורת. אתלטים ישראליים מחזיקים במספר מדליות אולימפיות בשיט, וזה הענף היחידי שבו זכה ספורטאי ישראלי במדליית זהב – גל פרידמן, אתונה 2004.

 

עלי פרח הנימפאה, או "שושנת מים", תחת טיפות הגשם בבריכה אקולוגית בתל-אביב. בישראל נימפאות הבר שגדלות באופן טבעי במקורות מים מתוקים נמצאות בסכנת הכחדה. הפרחים המבויתים נפוצים בבריכות נוי.

 

מטיילת בחוף שמצפון לשפך נחל אלכסנדר. כשתמה עונת הרחצה מהווה הים מפלט טבע לטיולים והרהורים עבור תושבי האזור. נקודת הממשק בין הנחל לים יוצרת מרחב ייחודי ששובר את קו החוף הרגיל.

 

אגלי טל הבוקר על צמח מחטני בעיבורי הסתיו. האקלים הים תיכוני דורש מהחי ומהצומח להסתגל לתנאים של חום ולחות מוגברים בעונות המעבר.

 

רוכבי אופניים חוצים את השלוליות שנקוו תוך דקות ספורות. למרות משכה הקצר של עונת הגשמים בישראל, היא מאופיינת באירועי גשם מרוכזים ועוצמתיים מאוד. עד כדי כך שהממוצע השנתי במישור החוף קרוב לממוצע השנתי בברלין ובלונדון.

 

גזע עץ שנסחף על קו המים מצפון לשפך נחל אלכסנדר. לאחר סערות לא נדיר למצוא הפתעות בלתי שגרתיות על החוף.

 

גשם מטפטף במורד גגון ברחוב אבן גבירול בתל-אביב. העוברים והשבים המתינו תחת הגגון להפוגה קצרה כדי להמשיך בדרכם.

 

נערה מצוידת במטרייה משתמשת בגגון כמקדם ביטחון.

 

קשת בשוך סופה מעל פרדסי השרון. ברקע ניתן לראות את קו המתאר של הרי השומרון

צילום: בועז מזרחי

צילום: בועז מזרחי

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.