4 אפליקציות שיעזרו לכם לשמור על שלווה ורוגע – באופן כללי ונקודתי


טכנולוגיות מבוססות מחקר שנועדו לאזן את חיינו


בועז מזרחי | 31 ינואר, 2016

המנהגים וההרגלים שאנו מסגלים יכולים להכריע את התחושה הדומיננטית המלווה את חיינו. ככל שנבצע יותר פעולות – הן פיזיות והן קוגניטיביות – שמאופיינות בגישה חיובית, כך אנו יוצרים שלד חזק של חוויית מציאות חיובית יותר. האם אנו נוטים להיות רגועים? האם השינה שלנו איכותית? האם אנו אופטימיים ביחס להתרחשויות שפוקדות אותנו? או בהירים במחשבות שלנו? כל אלה ומאפיינים נוספים עשויים לסייע לנו בעיצוב אורח חיים נעים, שליו ורגוע.

כפי שרובנו חשים על בשרנו, אפילו חיי שגרה מזמנים שלל אתגרים לאורח חיים רגוע – החל מהצפירות בפקק בדרך לעבודה וכלה במחשבות שמסרבות להפסיק להתרוצץ בראש כשאנו מנסים להניח את הראש על הכרית. הסטרס הוא רכיב מובנה בתרבות המערב, ולזכותו ייאמר שהוא שומר אותנו חדים. ניתן לומר שסטרס הוא מצב נתון והתפקיד שלנו הוא לאזן אותו מבפנים באמצעות חתירה לשלווה מנטלית. בשביל זה בדיוק נועדו ארבע האפליקציות הבאות: לעזור לנו לסגל הרגלי רוגע ולהטמיע אותם בשגרתנו. השימוש בטכנולוגיות שמבוססות על מחקרים מדעיים וכן על מסורות עתיקות כמו מיינדפולנס יכול לעזור ליצור מרחב פנימי סטרילי וחסין מפני השפעות חיצוניות, ולהפוך את ההתנסות שלנו בחיים להרבה יותר נעימה.

1. PAUSE – הרגעה במסך מגע

מאחורי האפליקציה הזו ניצב בסיס מחקרי פסיכולוגי ופיזיולוגי שמתורגם בצורה פשוטה לחוויה אינטראקטיבית נעימה ומספקת. המטרה ש-PAUSE באה לשרת היא התמקדות בכאן ועכשיו. בפועל, המשתמש מלווה באצבעו בועה צבעונית על גבי מסך הסמארטפון בזמן שהיא הולכת וגדלה כל עוד הוא שומר על מיקוד. הבועה – דמוית מנורת לבה – גדלה עד שהיא ממלאת את המסך ואז המשתמש מתבקש לעצום עיניים וליהנות מהשלווה של כאן ועכשיו בליווי צלילים מרגיעים. אם המיקוד אובד, הבועה דועכת וצריך להתחיל להרחיב אותה מחדש. את כל התהליך ניתן לקצוב בזמן על פי ראות וצרכי המשתמש. מנהל הסטודיו שפיתח את האפליקציה מספר כי "לאורך כל התהליך בחנו את PAUSE באמצעות סריקות מוחיות – ואלו מראות שהיא מרגיעה את המוח הפעיל ומפחיתה את עומס העבודה המנטלי".

זמינה למשתמשי Android ו-Apple.


2. Zenify
– להשלים משימות מיינדפולנס

אפליקציה זו מבוססת על עקרונות מיינדפולנס קלאסיים. הייחוד שלה הוא בפריטה למשימות: בכל פעם האפליקציה שולחת למשתמש פעולות שונות שעליו להשלים במטרה לחדד את הזיכרון, להבהיר את המחשבה, לנהל את הרגשות ביעילות, לשלוט בתגובות, להרגיע את הנפש וכן הלאה. המשימות בנויות בעיקר כמסרים טקסטואליים, אבל חלקן עושות שימוש גם בתמונות ובקטעי מוזיקה. המשתמש יכול לבחור אילו משימות הוא רוצה לבצע ועל אילו לדלג. האפליקציה בנויה על תכניות אישיות שכל משתמש יכול לבנות – להגדיר מטרות וזמני יעד וכן תזכורות לתרגול. כפי שנכתב באתר של Zenify: "זוהי אפליקציה שעוצרת את השגרה ומצב ה'טייס אוטומטי' שלכם, ועוזרת לחיות חיים יותר מודעים וביותר תשומת לב".

זמינה למשתמשי Android ו-Apple.

3. Rain, Rain Sleep Sounds – בחרו באיזו סצנה אתם רוצים להירדם

קשיי שינה – זמניים או כרוניים – הם מנת חלקם של רבים. אחד הכלים שנמצאו יעילים מאוד בהשראת אווירת שינה הוא צלילי רקע מרגיעים, ובכך מתמחה האפליקציה. היא מציעה מגוון של 49 סצנות להירדם בהן: מטפטוף גשם ועד ג'ונגל אפריקאי. המשתמש יכול להרכיב מיקס צלילים בהתאמה אישית ולשלוט באופן אינדיבידואלי בווליום של אחד מהם – וליצור לעצמו את האווירה המושלמת לשינה. בנוסף, קיימת אפשרות לטיימר על מנת שהצלילים יופסקו אחרי זמן מסוים מבלי שהסמארטפון יפעל ברצף כל הלילה. מלבד מצבים שונים של מזג אוויר, תוכלו למצוא צלילים מפתיעים כמו טיסה במטוס, מייבש כביסה, מקלחת, שירת לווייתנים, סוגים שונים של רעש לבן ועוד.

זמינה למשתמשי Android ו-Apple.


4. Calm Down Now
– משככת את השפעתן של חרדות

מפתחת האפליקציה, פסיכותרפיסטית בעלת יותר מ-30 שנות ניסיון קליניות בטיפול באנשים מסבירה: "יצרתי את האפליקציה כדי לחלוק עם אנשים את הניסיון שלי בשימוש בטכניקות שהוכחו כיעילות בהפחתת מתח וחרדה". היא מציעה שילוב של כלים – החל מהנחיה קולית, דרך טכניקות פיזיות שמלוות בהסברים מאוירים ועד להרגעה באמצעות סאונד. אחת המטרות של פיתוח האפליקציה, מעבר להטמעת שלווה כללית בחיים, היא לאפשר להתמודד עם סיטואציות של מתח וחרדה אד-הוק. כמו למשל לפני ואחרי פרזנטציה, מבחן, טיסה או כל אירוע אחר שיכול להפר את השקט הפנימי שלנו.

זמינה למשתמשי Android ו-Apple.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.