תנו דרור ליצירתיות: 2 פרויקטים אינטראקטיביים לאמן שבכם


קחו את הזמן לשחק וליצור בצבעים ובחולות - אונליין


בועז מזרחי | 4 יוני, 2015

בכל אדם יש אמן חבוי שאוהב מדי פעם לתרגם את המחשבות והרגשות שלו לציורים, לתמונות, לצלילים, למילים ולמדיומים נוספים, גם אם לא תמיד בצורה מקצועית. ברשת קיימים המון אתרי יצירה, שניים מתוכם מרתקים ומאתגרים במיוחד לדעתנו. תוכלו לשחק בהם בזמנכם הפנוי, להשתעשע ולפתח את הדמיון.

1. Weave silk – ציור אבסטרקטי בתמונת מראה

הפרויקט נוצר על ידי יורי וישנבסקי ומעוצב באווירת חלל עתידנית, הן מבחינת ה"קנבס" והן מבחינת כלי הציור. הייחודיות היא בסימטריה המובנית בציור: בכל פעם שתיצרו קו או צורה כלשהי, הם יופיעו כתמונת מראה בצד השני של המסך. זה מעניק לגולשים ממד חדש של יצירתיות שקשה להשיג באופן עצמאי.

תמונה מעמוד הפייסבוק של Weave silk.

היצירה מתבצעת באופן פשוט, על ידי לחיצת עכבר. כל לחיצה רצופה יוצרת קטע עצמאי בציור, ובכל פעם ניתן למחוק את הקטע האחרון על ידי לחיצה על החץ העגול בצד השמאלי העליון או על מקש Z. עוד בלוח השליטה שבחלקו השמאלי העליון של בד הציור תמצאו את פלטת הצבעים. ניתן לגרור צבע על צבע ולקבל שילוב של השניים. בנוסף, תוכלו לצייר על מסך מלא ולשמור את היצירות שאהבתם. מתחת לצבעים מופיעות האפשרויות שהופכות את היצירה למעניינת:

  1. סרגל שליטה ברמת הסימטריה – מתמונת מראה ועד לציור בכפולות של 6.
  2. ביטול והפעלה של תמונות המראה.
  3. ביטול והפעלה של אופציית סבסוב הקווים.

היצירה באתר מלווה במוזיקה וניתן להשתיקה בצד ימין למעלה. וישנבסקי מזמין את הגולשים לפרסם את היצירות שלהם בעמוד הפייסבוק שלו, שם תוכלו לגלות איזה פוטנציאל גלום באתר. למשתמשי Apple קיימת גם אפליקציה.

2.  This Is Sand – ארמונות וירטואליים מחולות צבעוניים

כאן המסך שלכם הוא ארגז חול – ואתם מוזמנים למלא אותו בתבניות שונות, כיד הדמיון הטובה עליכם. בצד ימין למעלה מופיע סרגל הצבעים, שם תוכלו לבחור ולשמור את הגוונים המועדפים עליכם. לחיצה על העכבר תשחרר חול באופן חד-פעמי. לחיצה כפולה תשחרר חול בזרימה רצופה ותאפשר לכם למלא שטחים גדולים בנוחות.

תמונה מתוך עמוד הפייסבוק של This Is Sand.

היצירה בנויה על שכבות ולכן מציעה אתגר מעניין, הדורש תכנון מראש של מיקום החול, הכמות והצבעים שלו. ניתן ליצור נופים, דמויות וכן דפוסים מופשטים של הצבעים האהובים עליכם. אפשר לחשוב על היצירה כעל תהליך יציקה של צבע לתוך תבנית, ולכן הקפדה על סדר כרונולוגי במילוי היא המפתח לציור מוצלח.

כמו באתר הקודם, גם כאן תוכלו לשמור את התמונות, להעלות אותן או להתעדכן ביצירות מוצלחות בעמוד הפייסבוק או האינסטגרם. את היצירות הפופולאריות תוכלו למצוא בסרגל הנפתח בצד שמאל למעלה, שם גם מתבצעת השמירה. לאתר קיימת גם גרסה לסמארטפון למשתמשי אנדרואיד ו-Apple.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.