3 אתרים שמגדירים מחדש את הצורה שבה אנו מטיילים


יש יותר מדרך אחת להכיר את העולם – מצאנו כמה מעניינות במיוחד


בועז מזרחי | 20 מאי, 2015

אפשר לקבוע, במידה רבה של הסכמה, כי טיולים בעולם הם מפעילויות הפנאי המהנות והמבוקשות ביותר. שבירת השגרה, המראות והתרבויות החדשים – מגרים את החושים ופותחים את הסקרנות. ואכן, העולם מלא בדברים נפלאים, אך לא את כולם ניתן להכיר על ידי טיול בדרך המקובלת. האתרים הבאים מאפשרים לראות זוויות מיוחדות של מקומות שונים בעולם – החל מטיול דרך צלילים ועד למסע אל בתי הגידול של בעלי החיים.

1.  Sound Transit – תיירות הצלילים

אחד ההיבטים הכי מדוברים בכל טיול הוא המראות, ולעתים הם דוחקים הצדה את הצלילים. האתר Sound Transit נוסד כדי לתת את הכבוד לחוש השמיעה וליצור דרך קצת שונה לחוות את המקומות שבהם אנו מטיילים. באתר תוכלו לקבוע מסלול טיול שעובר בין כמה יעדים בעולם, ולטייל דרך האוזניים – כלומר להאזין להקלטות מהמקומות שתבחרו להגיע אליהם. ההקלטות מגיעות מקהילה שיתופית של , אנשים בעלי מומחיות מיוחד בהקלטת סאונד. לכן לא תמצאו באתר סתם רעשי רחוב סואנים, כי אם צלילים מובחנים שתופסים בדיוק רב את המהות של כל אתר. ממשק המשתמש נבנה בהשראת אתרי טיולים, כך שאתם בוחרים את ארץ המוצא וארץ היעד, כולל מספר עצירות ביניים – והאתר מספק לכם פסקול שעובר בין המקומות.

כך למשל, טיול מישראל לנמיביה עם עצירת ביניים בברצלונה מתחיל בצלילי רחוב טיפוסיים מתל אביב, כולל קולות של דיבורים וצרצורי טלפונים. הנחיתה בברצלונה מורגשת בבירור עם תחילתה של הופעת רחוב שבה נשמע שיר ספרדי בכמה קולות ובליווי גיטרה. טיסת הקישור ממריאה לאזור קייפ קורס בחוף השלדים של נמיביה, ותוך רגע אנו נזרקים לעולם אחר לגמרי שנשלט על ידי הטבע, וקולותיה הרמים של מושבת כלבי ים גורמת לנו להרגיש כאילו אנו ממש על חוף האוקיינוס האטלנטי.

2.  Wildfinder – טיול בין בתיהם של בעלי החיים

הקרן העולמית לשימור חיות הבר נוסדה כדי לקדם את ההגנה על בתי הגידול של בעלי החיים מסביב לעולם. כחלק ממאמציה להעלות את הנושא למודעות, פתחה הקרן  'אתר טיולים'. Wildfinder הוא כלי שמציג את העולם על פי אזורי המחייה של יותר מ-26,000 מיני בעלי חיים. באתר ניתן לבחור בין חיפוש לפי בעל החיים ובין חיפוש לפי מיקום: מולכם תופיע מפת הגלובוס בחלוקה לפי מערכות אקולוגיות, ובחלק העליון ממתינה חלונית חיפוש. הקלדה של שם בעל החיים תציג באדום מובלט את כל בתי הגידול שבהם הוא חי בעולם, ובתחתית המסך תופיע תיבת מידע ובה תוכלו לקרוא עוד על בעל החיים ולצפות בתמונותיו. חיפוש על פי מיקום יציג את תחומי המערכת האקולוגית באזור ויפתח רשימה של בעלי החיים המצויים בה. כרגע נמצאים במאגר הנתונים של האתר בעלי חיים מארבע קבוצות עיקריות: יונקים, ציפורים, זוחלים ודו חיים.

הטיול בין בתי הגידול של בעלי החיים מגלה כי העולם מחולק ל'שכונות' נסתרות, המסודרות על פי חלוקת הטבע. ללא הגבולות המדומיינים שהמציא המין האנושי, לעולם יש סדר מיוחד ושונה ממה שאנו רגילים לתפוס.

3.  Radioiss – מסע מהחלל בין תחנות הרדיו של כדור הארץ

כאשר יוצאים לטיול ארוך במכונית, אחד מידידיו הטובים ביותר של המטייל הוא הרדיו שברקע. יוצרי Radioiss מאמינים שטיול מסביב לעולם בחללית אינו שונה בהרבה מנסיעה ברכב – ולכן הקימו אתר שעוקב אחר תחנות הרדיו במסלולה של תחנת החלל הבינלאומית. התחנה, שהיא למעשה מתקן ענק המאויש באסטרונאוטים, חגה מסביב לכדור והנוף הנשקף ממנה מועבר לכדור הארץ בשידור חי בכל זמן נתון. האתר מאתר את תחנות הרדיו שמעליהן עוברת התחנה ומשדר אותן במקביל למראות מהחלל. זהו פס הקול שלו היו מאזינים האסטרונאוטים אם היו פותחים את הרדיו לכל אורך מסעם סביב העולם.

השידור החי מהחלל מספק פרספקטיבה מרתקת להיכרות עם העולם, וכדי להשלים את חוויית הטיול, האתר מאפשר לראות וגם לשמוע את העולם מאותה הפרספקטיבה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.