אתנחתא של טבע: מה קורה כשגלי הים עומדים מלכת?


צלם תופס את גלי הים בדיוק כשהם מגיעים לשיא והופך אותם לפסלים


בועז מזרחי | 19 מאי, 2015

כדי להגיע לעבודה צריך ריי קולינס לרדת 1.2 ק"מ מתחת לפני הקרקע, ואז לנסוע עוד כמעט 50 ק"מ בטרם הוא מגיע לקצה מכרה הפחם שבו הוא עובד. בתום יום מאובק וחשוך מתחת לקרקע הוא יוצא לנקות את עצמו באוקיינוס מההשפעה הפיזית של שהות מתחת לאדמה, אבל אולי יותר חשוב, מההשפעה מנטלית.

כתושב אוסטרליה, האוקיינוס תמיד היה חלק חשוב בחיים של קולינס, אבל לא תמיד הוא צילם את הים. הייתה זו פציעה בברכו שגרמה לו לעזוב את המכרה ולרכוש מצלמה – ומאז הוא צלם גלים. ההתמחות שלו היא יצירת "פסלי-ים" – לתפוס את הגלים בדיוק ברגע שהם מגיעים לשיאם, ללחוץ על כפתור המצלמה ולהקפיא אותם לנצח. על רקע צילומים עוצרי נשימה הוא שוטח את תפיסת עולמו המרתקת בוידאו, ואתם מוזמנים גם לבקר בגלרייה שלו וליהנות משפע תמונות שמצליחות להעמיד במקום את אחד מהאלמנטים הדינמיים ביותר בטבע.

 The Now – Ray Collins from Ray Collins on Vimeo

האור הוא הדבר החשוב ביותר

קולינס הוא עיוור צבעים ועבור צלם זה יכול להיות אתגר גדול. אולם הוא מצא דרך מקורית להתמודד עם לקות הראייה שלו: "זה אילץ אותי להסתכל יותר על צורות ואור. אולי בתחומים שהיה לי חוסר, זה הגביר בתחומים אחרים". אור, לטענתו הוא חשוב יותר מצבעים בצילום, כיוון שבלי אור אין בכלל תמונה. ואכן, התכונה המרשימה ביותר בתמונות שלו היא צורנית. מכיוון שאין שני גלים שנראים אותו דבר, כל תמונה לוכדת צורה ייחודית וחד פעמית של הים.

כדי למצוא את האזורים שבהם הגלים מייצרים את הצורות המעניינות ביותר מבחינתו קולינס מנסה לאתר מבנים גיאוגרפיים משונים מתחת למים, שמושכים את האנרגיה של הים ומתרגמים את הגלים להרים ופסגות קטנים ונוזליים. אבל גם אם הוא לא מוצא את מה שחיפש, הוא לא מוותר על כניסה למים עם המצלמה, כי "אתה לא יכול לתכנן את הרגעים הספונטניים האלה" הוא אומר.


לצלם בים זה לחיות את הרגע

לפעמים קולינס מצלם גם גולשים, אך מוקד המשיכה הוא תמיד הגל. האנשים נמצאים שם רק כדי לתת קנה מידה. אך ברוב המקרים הוא פשוט מחפש את ההתנגשויות הקטנות של מים במים ושם נמצא האתגר הגדול. "רוב הזמן זה תופס אותך לא מוכן" הוא אומר, "ואתה פשוט צריך להביט בזה, לספוג את זה ולהיות נוכח בזה".

ויש והתנאים מושלמים. התאורה, הגאות והזמן מתחברים בדיוק מושלם ומתנקזים במשפך זמן אל שיא הגל. כאילו רצף האירועים שהתרחש עד כה תוכנן מראש על ידי יד נעלמה כדי ליצור את הרגע הנוכחי, רגע הקליק על המצלמה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.