השעון האנושי שמאחד את העולם – גם אתם יכולים להיות חלק ממנו


אתגר של TED מנסה ליצור שעון המורכב מכל בני האדם


בועז מזרחי | 5 מאי, 2015

לא משנה מי אתם, מאיפה באתם איזו שפה אתם דוברים או מה אתם עושים בחייכם – יש דבר אחד שאתם חולקים עם שאר בני האדם בעולם: הזמן. United In Time הוא פרויקט מיוחד של TED שנועד לחגוג את ההבדלים שבינינו, ובו בזמן להזכיר כי כולנו שייכים לגוף אחד. בבסיס הפרויקט ניצבת התפיסה שהזמן הוא חוט השני שקושר בין כל בני האדם. לכל אדם ייחודיות משלו, אבל הוא חלק בלתי נפרד מהפאזל.

כדי ליישם את הרעיון הזה, נוצר השעון האנושי – ובו כל שנייה מייצגת בן אדם אחר על פני כדור הארץ. כל אחד שמעוניין להיות חלק מהשעון פשוט מעלה את התמונה שלו, שם ומקום מגורים. התמונות מוצגות ברקע של השעון, כשבכל שנייה מתחלף האדם שמופיע. המחוגים שנעים מורכבים מהמילים "טיק-טק" המתחלפים בכל שנייה לשפה אחרת. אם תביטו בשעון מספיק זמן תוכלו לראות את המילים גם בעברית. השאיפה היא להגיע למאגר תמונות שיספיק למחזור מלא של 24 שעות מבלי להציג את אותה תמונה פעמיים, כלומר –  86,400 אנשים בתור התחלה. לאחר מכן, השמיים הם הגבול.

השעון האנושי מדבר בשפות רבות, גם בעברית. צילום מסך: United in time.

הפרויקט החל כקמפיין קידום לכנס TED אמסטרדם, תחת התמה "איפשהו בזמן". מי שהיווה השראה לתוצאה הסופית – השעון האנושי – הוא הסופר ק.ס. לואיס, מחבר הסדרה "דברי ימי נרניה", אשר אמר בעבר כי "העתיד הוא משהו שכולם מגיעים אליו בקצב של 60 דקות בשעה, לא משנה מה הם עושים ומי הם".

הקונספט של United In Time משקף את המאזן המושלם שבין אחדות בזמן ובין ייחודיות באישיות. ככל שיותר אנשים יתווספו למאגר התמונות, כן תתעצם הטענה של יוזמי הפרויקט: "One pair of hands tells the time, many hands make history".

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.