מכונת הזמן שמאפשרת להיזכר מה התרחש בעולם בכל תאריך


Take Me Back To הוא אתר שמחזיר אותנו אחורה בזמן


בועז מזרחי | 7 אפריל, 2015

מה כתבו בעיתונים ביום שבו נולדתם? אילו שירים שלטו במצעדי הפזמונים כשהייתם בתיכון? מי הופיע על שערי המגזינים הפופולאריים ביותר בעולם לפני 50 שנה? את התשובות לכל השאלות הללו אתכם יכולים לקבל בלחיצת כפתור באתר Take Me Back To.

כל שעליכם לעשות הוא להקליד את התאריך שמעניין אתכם וללחוץ על הכפתור – ומיד תמצאו את עצמכם בנקודה אחרת בזמן. האתר יציג תקציר הכולל את היום בשבוע לצד הסימן האסטרולוגי, השיר המושמע ביותר ועוד מספר פרטים. מתחת לתקציר הטקסטואלי יופיעו הדברים המשמעותיים שקרו בעולם באותו יום: שערי העיתונים בעולם, אירועים היסטוריים, הסרטים שהוצגו בקולנוע, טבלאות השירים המובילים בארה"ב ובבריטניה, הספרים שיצאו לאור ושערי המגזינים החשובים בעולם.

בשולי המסך בצד ימין ובצד שמאל ישנם כפתורי ניווט המאפשרים לדלג קדימה ואחורה בזמן יחסית ליום שבחרתם – בשנה, בחודש או ביום.

אם תקלידו, למשל, את התאריך 15 בדצמבר 1964, תגלו כי היה זה יום שלישי במזל קשת, נשיא ארה"ב המכהן היה לינדון ג'ונסון, הביטלס כיכבו אז בראש מצעד הפזמונים עם השיר I Feel Fine, הן בבריטניה והן בארה"ב, ובקולנוע הוצגו סרטים בסגנון ג'יימס בונד: גולדפינגר בכיכובו של שון קונרי הצעיר וזורבה היווני בכיכובו של אנתוני קווין. באותו יום נחתו ארבעה אנשים בחלל, לראשונה בהיסטוריה, וקנדה אימצה את עלה המייפל לדגל שלה. על שער מגזין TIME הופיעה כתבה על בודהיזם, וארמגדון היה ברשימת הספרים הפופולאריים ביותר.

שנות ה-60 העליזות, כך הן נראו. צילום מסך מתוך Take Me Back To.

את ההיסטוריה אנו זוכרים באירועים גדולים, אבל מרבית החיים שלנו מורכבים מהפרטים הקטנים של היומיום. בכל תאריך שתבחרו תוכלו להיזכר בהיסטוריה היחסית שולית, אבל זו שבה התרחשה המציאות האותנטית, הפשוטה. תוכלו לקבל קונטקסט היסטורי ותרבותי לאירועים משמעותיים בחייכם וללמוד או להיזכר איך נראו אותם ימים רגילים, שהמוח שלנו נוטה להעלים בנבכי הזמן.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.