סיפורה של ילדה המתאמנת להיות אסטרונאוטית מגיל 4


בועז מזרחי | 29 אפריל, 2015

במרכז המבקרים של נאס"א, סוכנות החלל האמריקאית, ילדה כבת 13 מתאמנת בהנחתת גשוש רובוטי באתר המתאים על מאדים. שמה הוא אליסה קרסון, היא הגיעה מלואיזיאנה והחלום שלה הוא להיות האדם הראשון שינחת על מאדים. למרות גילה הצעיר, מאחוריה כבר 9 שנות אימון והכנה לקראת משימת חייה.

אליסה מודעת לאתגרים העצומים בדרך להיות אסטרונאוט ולכן היא לא משאירה מקום לספק. אורח החיים שלה בנוי כולו סביב המטרה להגיע לחלל, ומי שתומך מאוד ברעיון ומסייע בביצוע הוא אביה: "אני בטוח לחלוטין שאליסה תגיע למאדים", הוא אומר, "אין לי ספק בכך בגלל כמה קשה שהיא עובדת… החלום והתשוקה שלה ייקחו אותה לכוכב הזה".

המתכון של אליסה ואביה להגיע למאדים כולל תזונה נכונה, לימודי מדעים, מתמטיקה, שפות, אמנות והשכלה נוספת, אימונים במרכז המבקרים של נאס"א, השתתפות בכנסים בינלאומיים שלה ושמירה על קשר הדוק עם הסוכנות. אביה אומר כי 20 השנים הבאות בחייה של אליסה כבר מתוכננות במטרה להגיע למאדים בשנת 2033.

אליסה קרסון באימון במתקן של נאס"א מתוך עמוד הטוויטר שלה: @NASABlueberry1.

 

ומה חושבים על כך בנאס"א? פול פורמן מסוכנות החלל אומר כי בנאס"א לוקחים את העניין ברצינות רבה: "היא בגיל המושלם להפוך לאסטרונאוטית שיום אחד תגיע למאדים, היא עושה את הדברים הנכונים, מבצעת את האימונים הנכונים ואת כל הצעדים הנכונים כדי באמת להיות אסטרונאוטית".

למרות אורח החיים התובעני שנדרש מילדה המתאמנת להגיע לחלל בגיל 13, אליסה לא מוותרת על ילדותה ומנסה לשמור על איזון בחייה: "ימי השבת שלי עמוסים, אבל לא בהכרח בדברים של נאס"א. לפעמים זה משחק כדורגל או מופע פסנתר. הדברים האלה עוזרים לי פשוט להיות ילדה לפעמים".

כששומעים את אליסה מדברת על הדרך למאדים, קשה שלא להתפעל מהפער בין המראה השברירי של ילדה בגיל 13 ובין תעצומות הנפש והנחישות המקננים בה: "חשבתי על לעסוק בדברים אחרים, אבל להיות אסטרונאוטית תמיד היה בראש הרשימה שלי. כישלון לא בא בחשבון. אני לא רוצה אף לא מכשול אחד בדרך שימנע ממני להגיע למאדים".

למרות ש-20 שנה זה המון זמן ושהייה של אדם על מאדים היא עדיין בגדר מדע בדיוני, אליסה נמצאת על המסלול הנכון ובנאס"א כבר בונים עליה. עד כמה? הם כבר העניקו לה שם קוד – "Blueberry".

בסרטון שהופק ב-BBC  תמצאו עוד מידע על אליסה קרסון והמשימה להגיע למאדים.

תמונות כותרת:  @NASABlueberry1, גשוש החלל של נאס"א – Curiosity.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.