סוגרת את פער הדורות: הבת ששתלה עצמה בתמונות הילדות של אמה


חיבור מיוחד בין אם לבת יצר את סדרת הצילומים המקורית הזו


בועז מזרחי | 20 אפריל, 2015

"אם הייתי מכירה את אמי בימים ההם…", המחשבה הזו חלפה בוודאי בראשה של כל בת (וכנראה גם של כל בן) במהלך חייה – אך מעצבת גרפית צעירה בשם דניאל דלפ מפורטלנד הפכה את המחשבה הזו לפרויקט מצולם שזכה לחשיפה ב- Huffington Post.

הכול התחיל בשיטוט שגרתי באינסטגרם, שם נתקלה דלפ בצילום ישן של אמא של מישהו והרעיון נבט במוחה. "תמיד תהיתי אם אמי ואני היינו חברות לו היינו גדלות יחד", היא כותבת באתר. לאחר שאמה שלחה לה תמונות ילדות בודדות ששרדו הוריקן מ-2004, יצא הפרויקט לדרך. במשך חצי שנה עמלה דלפ, בעבודת פוטושופ עדינה, להטמיע תמונות עדכניות של עצמה בתמונות הילדות של אמה

האם מימין, הבת משמאל. קשה להאמין שהן לא בנות אותו דור. מתוך: Danielle Delph.

"צילמו תמונות בצורה שונה מאוד פעם", היא מסבירה, מה שיצר אתגר בעבודה: התאמת הגוונים לאיכות של מצלמות ישנות, לעתים אף בשחור לבן, שמירה על פרופורציות, שתילה טבעית ואפילו התאמת הסטייל לתמונות הישנות. העבודה הקשה שהשקיעה השתלמה, שכן במבט בתמונות קשה לדעת מי האם ומי הבת, וכל זכר לעריכה הדיגיטלית כמעט ואינו מורגש. מה שכן רואים הוא שתי צעירות בשלבים שונים בחייהן, מינקות ועד שנות העשרה, אשר נדמה כי הן החברות הכי טובות. אבל אל חשש, מתחת לכל תמונה ציינה דלפ מי האם ומי הבת.

בסוף סדרת הצילומים בחרה דלפ לשים תמונה עדכנית של אמה ושלה, ורק שם מתברר הקסם האמיתי. היא מספרת כשאמה ראתה את התמונות המשוחזרות, דמעות עלו בעיניה והשתיים מסכימות כי לו היו מתבגרות באותה תקופה, כנראה שהיו חברות טובות עם קשר אמיץ, בדיוק כמו זה הקיים ביניהן כיום. במחשבה יצירתית הצליחה דלפ לפתוח עוד ערוץ של חיבור לאמה, ובמובן מסוים גם לקבל זווית נוספת על עצמה.

אתם מוזמנים להיכנס לאתר של דלפ ולצפות בגלריה המלאה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.