אתנחתא של טבע: מסע מרהיב לכוכב הלכת איסלנד


נופי האי הצפוני מעולם לא נראו זרים ויפים כל כך


בועז מזרחי | 31 מרץ, 2015

בספרו מ-1864, מסע אל בטן האדמה, מתאר ז'ול ורן את איסלנד כנקודת הכניסה למרכז כדור הארץ. הסופר, שנחשב לאחד מאבות ז'אנר המדע הבדיוני, ידע מדוע הוא בוחר באי הצפוני והמרוחק כמיקום מרכזי בעלילה. איסלנד מוכרת בנופיה הייחודיים שלעתים נראים שייכים לכוכב אחר – הרי הגעש השחורים, הגבעות הירוקות, מפלי המים האדירים והמעיינות התרמיים – והכל בהרמוניה מופלאה של צבעים וצורות.

הצלם אלכס קורנל, שהביא לנו בעבר את תמונות הקרחון ההפוך מאנטארקטיקה, יצא לאיסלנד כדי לתפוס כמה מהנופים המוזרים ביותר בעולם. את המסע שלו הוא מביא מפרספקטיבה מיוחדת – משלחת לכוכב אחר. קורנל מצרף קריינות של יומן מסע לכוכב הלכת איסלנד ומתאר את החוויות המשונות שעבר. הטוויסט העלילתי שובר במעט את התבנית של צילומי טבע, ועוטף את היופי של האי באריזה מרעננת של מדע בדיוני ובאווירה "ז'ול ורנית".

המסע של קורנל באיסלנד ארך 8 ימים – במהלכם טייל באי כשהוא לבוש חליפת חלל וקסדה, כדי לשוות לסצנה תחושה של כוכב אחר. "איסלנד היא מקום כל כך קסום ומעורר השראה", מספר קורנל, "ניסיתי לתפוס את התחושה של להיות שם". לאחר ששב הביתה, הוא ערך ושזר את העדות (הדמיונית) מהביקור בכוכב הלכת איסלנד: "במובנים רבים הוא מאוד דומה לכוכב שלנו, רק הרבה יותר מוזר, הרבה יותר משונה. כמעט קדמוני". ואולם, ביחס למראות – הסיפור כלל לא נשמע כמו מדע בדיוני, אלא יותר כתיאור אותנטי של ביקור בכוכב אחר. זהו בדיוק הקסם של איסלנד.

חלק מהצילומים בוצע ממסוק שמשקיף אל הנוף הנפרש מטה ומציג את פני השטח הטרשיים מחורצים בגאיות ונחלים – וכמעט אף רמז לשהות אנושית על פני ה'כוכב'. עדר סוסים, צריף עץ או שועל מזדמן מזכירים שמדובר בכדור הארץ, אבל העולם הזה נראה נטוש מבני אנוש. לאורך הווידיאו מתאר קורנל עוד ועוד חוויות ומראות שפגש בדרך, אך מסכם את התחושה הכללית מכוכב הלכת המוזר הזה במשפט אחד: "יש שם יופי של נחמה מרגיעה". אתם מוזמנים לצפות במסע לכוכב איסלנד ולשפוט בעצמכם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.