אתנחתא של טבע: רגעים קפואים של ציפורים במעופן


אוסף תמונות - בעלי כנף שעצרו בזמן


בועז מזרחי | 3 מרץ, 2015

ציפורים הן מושא להערצה עבור בני האדם, בין היתר בשל היותן יפות ואציליות. אך אולי יותר מכל זו היכולת שלהן לעוף שקוסמת לנו. שליטות ממלכת השמיים עושות בקלות מעוררת קנאה את מה שבני האדם חולמים לעשות – לרחף בין שמיים וארץ. לכן, לא פלא שצלמים רבים, כמו גלוריה ווילסון, נמשכים לצלם את בעלי החיים המיוחדים הללו.

ווילסון, צלמת ממישגן, ארה"ב, מביאה לנו את  The Art of Staying Aloft סדרת תמונות של ציפורים במעופן, אשר חוקרת את מערכת היחסים שבין תנועה, זמן וחלל. בתמונות נראות ציפורים ממינים שונים כשהן קפואות באוויר – הכנפיים פתוחות והנוצות פרושות במלוא הדרן. בציפורים הצבעוניות, שאנו רגילים לראות בחטף כשהן חולפות ביעף מעל ראשינו, אנו זוכים להתבונן מקרוב ובנינוחות, מבלי לפספס אף לא פרט אחד.

תוכלו לראות את הקרדינל הצפוני, ציפור שיר בעלת גוון אדום עז; את הנקר הפלומתי המנוקד בשחור לבן, הקטן בנקרי צפון אמריקה; את העורבני הכחול; הצופית שזכתה לכינוי "יונק הדבש" ועוד ציפורים יפות נוספות. ווילסון אף מציעה למכירה תמונות מהגלריה של באתר Etsy.

אמנות השהייה באוויר. צילום מסך: The Art of Staying Aloft.

כושר התעופה של הציפורים הוא מפלאי ההנדסה של הטבע, כפי שראינו בגיפים המציגים את פעולת הכנפיים של בעלי חיים. התמונות מאפשרות לגלות זוויות מגוונות של פלא טבע זה, בשלבים השונים של תעופת הציפור: כיצד פרושות הכנפיים בזמן דאייה, מה תנוחת הזנב לפני נחיתה על עץ, או כיצד נסגר הגוף בעת צלילה. התמונות למעשה מפרקות את התנועה הרציפה לגורמים ומציגות אותן במקטעים, מה שמאפשר לנו לגלות נקודות מבט חדשות על מעוף הציפור – הפעולה שכל כך מרתקת את בני האדם.

באתר שלה, מביעה ווילסון את השקפת עולמה לגבי צילום ציפורים ובכלל: "אם החיים הם השתובבות משמחת באחו של אפשרויות, היכן שיום עוקב לילה ולילה עוקב יום, ומשך חיים שלמים נחשף בהרף עין, אז הבה נבטיח לבחון כל כיס, להביט היטב בכל כף יד קמוצה…" אתם מוזמנים להתבונן בצילומים שלה ולגלות עוד זווית על העולם שלנו, שנחשפת בזכות ההתמקדות ברגע הנוכחי.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.