שני דורות בחילופי מלתחות – האם תזהו מי המבוגר ומי הצעיר על-פי הלבוש?


תמונות שמטשטשות את פער הדורות


בועז מזרחי | 26 פברואר, 2015

לילדים צעירים יש מנהג להשתעשע בלבישת פריטים מהארון של ההורים, ואכן רובנו עשה זאת בילדותנו. מה מושך בני דור אחד לאופנה של דור המרוחק ממנו בעשרות שנים? הצלם שמפרסם עצמו תחת השם Qozop יצר סדרת תמונות שחוקרת את השאלה הזו בצורה דו כיוונית.

הוא לקח צמדים של קרובי משפה בני דורות שונים, מבוגרים ובני נוער, וצילם אותם עם הבגדים המקוריים שלהם. לאחר מכן הוא צילם בדיוק את אותה התמונה, רק שכל אחד מהצמדים לבש את הבגדים של בן הדור האחר. במבט ראשון התוצאה מבלבלת, אך מיד כשהעין מבינה מה מתרחש, אנו מגלים את היופי והעומק של הצילומים הפשוטים הללו.

יחסי גומלין מורכבים עם הארון – שני דורות בחילופי מלתחות. צילום מסך: Qozop.

התמונות המשעשעות מאירות מזווית חדשה תחום שנחקר רבות במדע – מערכת היחסים של האדם עם הלבוש שלו. כשאנו ניגשים לארון בבוקר אנו עוטים על עצמנו בגד, כל אחד על פי שיקוליו הוא, אך מבלי שנדע, הבחירה שלנו מושפעת ומשקפת את מצב הרוח שלנו באותו רגע, כפי שעולה ממחקר באוניברסיטת הרטפורדשייר. מצד שני, הבגד שבחרנו גם יכול להשפיע על הפסיכולוגיה שלנו בעצמו, כך על פי מחקר מאוניברסיטת נורת'ווסטרן.

האם מבוגרים שמתלבשים על פי צו האופנה העדכני ביותר עושים זאת כדי ליצור את המציאות של עצמם, או  שזה מגיע מתוך תחושה אותנטית של נפש צעירה? האם צעירים בוגרים בנפשם יפגינו זאת גם בלבוש שיבחרו? כנראה שכל מקרה צריך להיבחן לגופו, אך ללא ספק Qozop והפרויקט המיוחד שלו מעוררים אותנו לחשוב מחדש על הקשר בינינו לבין המלתחה שלנו.

 

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.