אז והיום: האם תצליחו לזהות את ניו-יורק של שנות ה-80?


מסע לשחזור תמונות העיר אחרי 30 שנה


בועז מזרחי | 8 פברואר, 2015

איסט וילג' של היום היא מרכז תרבותי פורח ואחת השכונות הפופולאריות ביותר ברובע מנהטן שבניו יורק. אולם לא כל השנים היא זכתה למעמד הזה. בשנת 1984 יצא הצלם דניאל רוט לתעד את הפינות השונות ברחבי השכונה, והמראות שנגלו מהתמונות היו של הזנחה ועוני. היום, 30 שנה מאוחר יותר, הוא חזר אל אותם המקומות בדיוק וצילם את השינוי.

למעשה, את התמונות שצילם בשנות ה-80 הוא תכנן להציג בספר, אך הפרויקט נגנז והתמונות נשכחו, כפי שהוא מספר בריאיון ל-Bedford And Bowery. לפני כשנתיים הוא החליט להחיות את התמונות: "התחוור לי שהתמונות הללו עומדות להיות בנות 30", הוא מספר, והמסע לתיעוד המחודש יצא לדרך.

מדונה הצעירה צועדת ברחובות ניו-יורק. צילום מסך: EV NY: 30 yrs and now.

את התמונות הישנות הוא מסגר ולקח אותן לשטח. הוא הכניס אותן לפריים של האתרים המחודשים וברוב המקרים השינוי הוא דרמטי. תמונה אחת שבלטה במיוחד היא של מדונה הצעירה צועדת בסיינט מארק'ס. העיר כולה, ושכונת איסט וילג' בפרט, עברו תהליך שיקום שניכר בצורה משמעותית. אולם רוט יכול להבחין בשינוי רק ממרחק הזמן. "כשאתה גר במקום כלשהו, אתה לא רואה את השינוי שחל בו כיוון שהוא הדרגתי".

השם שניתן לסדרה המחודשת הוא EV NY: 30 yrs and now והיא משקפת את אופיו החמקמק של השינוי – דרסטי ככל שיהיה, הוא בלתי מובחן בזמן התרחשותו. סדרה של אירועים מבודדים, שיפוץ בניין, חנות חדשה שנפתחת או ציור קיר – לכאורה אינם קשורים זה לזה. אך הם מצטברים לכדי כוח אחד שבסופו של דבר משנה את פני השטח מקצה לקצה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.