אתנחתא של טבע: כשהחי והצומח מחליפים תפקידים


האלגנטיות של צמחים טורפים נחשפת בסרטון טיים-לאפס מרהיב


בועז מזרחי | 19 ינואר, 2015

אנו רגילים לחשוב על סדר מסוים בשרשרת המזון בטבע, לפיו בעלי חיים ניזונים מצמחים. אולם לא כל המינים מצייתים לחוקים ובמהלך האבולוציה התפתחו גם צמחים שניזונים מבעלי חיים, אותם אנו משייכים לקטגוריית צמחים טורפים. יוצר סרטים עצמאי בשם כריס פילד מגדל צמחים כאלו בביתו והוא החליט לצאת בפרויקט אישי ולצלם אותם בפעולה, בזמן 'הארוחה'.

במשך שנה שלמה צילם פילד את הצמחים שלו כשהם נפתחים ונסגרים, וכמובן בזמן שהם צדים חרקים. 107 ימי צילום, 24/7, הפכו אחרי עריכה מדוקדקת לקטע מרוכז של אקשן בן כ-3.5 דקות. את הפרויקט הוא כינה בשם Carnivora Gardinum ובכל משך העבודה עליו הוא ניהל בלוג המתאר את התקדמותו, האתגרים ואת סיפוק מתהליך היצירה.

היתרון הגדול של כריס הוא בכישרון שלו לבנות לעצמו את מתקני הצילום, עליהם הוא מרכיב את המצלמות. זה נתן לו חופש בימוי רב אשר ניכר בוידאו: "המטרה שלי הייתה ליצור תחושה שזה צולם בטבע, לא במרתף בליטלטון, קולורדו. במובן הזה אני חושב שהצלחתי להשיג את המטרה. רציתי להציג משהו שאנשים כנראה לא ראו מעולם, משהו שונה וייחודי".

מלבד הצילום המרהיב והמוזיקה הדרמטית המלווה אותו, הסרטון של פילד מציג את הטבע מזווית שלא רואים כל יום. למרות שהוא צולם בסביבה ביתית, הוא מגלה כי שרשרת המזון היא לא חד כיוונית כפי שנהוג לחשוב, וכי קיימת מערכת מורכבת של הזנה הדדית בין צמחים לבעלי חיים: היכן שמעגל אחד נפתח, הטבע מאזן וסוגר אותו במקום אחר.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.