אתנחתא של טבע: זמן הרהור במרחבי הפרא של צפון אמריקה


מיערות הדרום ועד קרחוני הצפון – מסע בארץ הנופים הבלתי מוגבלים


בועז מזרחי | 29 מרץ, 2016

זה לא משנה לאיזה נוף אתם הכי מתחברים, בצפון אמריקה כל אחד יכול למצוא את פינת הטבע שלו. האקלים הטרופי של הדרום מתחלף לערבות הפתוחות של המערב התיכון, ממזרח להם היערות הממוזגים של רכס האפלצ'ים, המדבריות של המערב, הרי הרוקי ומעלה אל ארץ האגמים, היערות והקרחונים. וזוהי רשימה חלקית.

העושר האקולוגי של היבשת מספק רקע מרהיב ביופיו להרהור בטבע, מה שמשך את דאג ארקהארט ואריק האבר לצלם את WANDERMENT. במשך שנה טיילו שני הצלמים, המפעילים חברת צילומי בוטיק זוכת פרסים בשם Upthink, ב-4 מדינות בארה"ב: ג'ורג'יה, צפון קרוליינה, קליפורניה ואלסקה. באזורים אלה מתקיימות מערכות אקולוגיות שונות, והן מייצגות את המגוון העצום של נופי היבשת. ארקהארט והאבר צילמו קטעי טיים-לאפס רבים באיכות של 4K, אותם ערכו לוידאו אחד המסכם את מסעם: "אינספור ק"מ של טיול תרמילים בהרי האפלצ'ים והרפתקאות מחנאות בקליפורניה ואלסקה, סיפקו שפע של הזדמנויות לתפוס את הפואטיקה של כדור הארץ בתנועה", הם אומרים.

אחד הדברים הבולטים והייחודיים בסרטון בן 5 הדקות הוא השילוב של צילום בשחור לבן לצד צילומים בצבע. הבחירה בדרך ההצגה הזו נבעה משאיפה של הצלמים להדגיש את הניגוד שבין הנופים השונים המופיעים בסרטון. לדבריהם, כל קטע טיים-לאפס בסרטון "מייצג הזדמנות לחלוק את רגעי ההתבוננות האלה, הרחק ממרכזי הערים הגדולות. הוא מציע תזכורת פשוטה לצאת החוצה עם משפחה וחברים כדי לחוות ולהעריך את הטבע במגע ישיר".

שאול טשרנחובסקי כתב בשירו כי "האדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו". בהקשר שלנו, מעניין לשאול האם גם המנטליות התרבותית היא תבנית נוף מולדתה. תרבות השפע של המערב צמחה בצל הנופים שמופיעים בסרטון, וייתכן מאוד כי צורות הנוף המגוונות והפתוחות של היבשת עיצבו גם את השקפת עולמם של המתיישבים בה – את האתוס האמריקאי. בגלגולי ההיסטוריה וההשפעות התרבותיות, ייתכן שמשהו מהנופים הללו חלחל גם לתודעה שלנו.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.