לקרב בין אנשים, ארוחה אחת בכל פעם


אוכל טוב ואנשים טובים – האתר הזה הוא תמצית החיים היפים


בועז מזרחי | 6 ינואר, 2015

כשביקר גיא מיכלין באי כרתים, התגלגל בדרך מקרה לארוחת ערב אצל משפחת פאפדקיס המקומית. המטעמים האותנטיים והחיבור המיוחד שהיו לו עם המשפחה המארחת יצרו "חוויה קסומה" כדבריו, והולידו את האתר Eat With שנועד ליצור קהילה קולינרית חובקת עולם. מיכלין אומר כי "לרוב התיירים אין הזדמנות להכיר את המקומיים, אולי חוץ מנהג המונית או המלצר במסעדה. Eatwith נועד לשנות את זה".

האתר מאפשר לארח אנשים מכל העולם, או להתארח במקומות שונים בארץ ובעולם. חובבי בישול יכולים לתת ביטוי לכישורים שלהם ולממש את החלום לפתוח מסעדה. אלא שזה נעשה בזמן נוח, באווירה ביתית ועם קשר אינטימי לאנשים שמתארחים. כדי להירשם כמארח לא צריך לדעת לבשל סעודות גורמה בהכרח, אך דרוש רף מסוים של יכולות בישול. מעבר לכך למארחים יש יד חופשית בבניית התפריט על פי העדפתם וכישוריהם. מי שאוהב לפתוח את ביתו ולהכניס אורחים, יזכה להכיר אנשים מכל רחבי תבל, לתת להם חוויה מקומית ואולי גם לרכוש כמה ידידים לחיים.

מהצד השני, עבור מי שאוהבים לטעום מנות חדשות, להרגיש את האותנטיות במקומות בהם הם מטיילים ורוצים להכיר אנשים חדשים, האתר מציע מגוון מארחים מהארץ והעולם המזמינים את אורחיהם לטעום מנות מקומיות ואוניברסאליות כאחד. רשימה חלקית של הערים בהן ניתן להתארח כוללת את תל אביב, ירושלים, ברצלונה, רומא, פריז, סאו פאולו, ניו יורק, טוקיו, אמסטרדם, בואנוס איירס, לונדון ועוד מעל ל-150 מקומות שונים ברחבי תבל.

מיכלין מספר כי כאשר התארח אצל המשפחה בכרתים, יצא לו לטעום מאכלים יווניים אותנטיים שלא היו דומים כלל למה שהוגש לו במסעדות. הקהילה הגלובלית שנוצרה כתוצאה מחוויה זו, מאפשרת להכיר את התרבות המקומית באופן בלתי אמצעי ולספוג את המקום כהווייתו, מחוץ לספירת התייר.

אז בפעם הבאה שאתם טסים לחו"ל או מתחשק לכם לצאת לאכול במסעדה מפנקת בארץ, קחו בחשבון את Eat With, ותוכלו להעשיר את החוויה הקולינרית גם בחיבור לאנשים שפותחים את הבית והלב.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.