תופסים צורה – השלמות הגיאומטרית של הגוף האנושי


אגדות אולימפיות ברגעי שיא היסטוריים כפי שלא נראו מעולם


בועז מזרחי | 29 דצמבר, 2014

אחת לשנתיים (חורף וקיץ) מתכנסים האתלטים הטובים ביותר בעולם כדי להפגין את העוצמה הטמונה בגוף ובנפש של בני האדם. כמה מהם הפכו לאגדות בעודם חיים, כשהצליחו לקבוע רף חדש למה שנחשב אפשרי. נדיה קומנצ'י, מייקל פלפס, יוסיין בולט ונבחרת החלומות האמריקאית בכדורסל – הפכו לסמל של פסגת היכולות האנושיות והישגיהם הונצחו בפרויקט אמנותי מיוחד במינו.

המעצב הגרמני פליקס דיימן תיעד את סגולות המין האנושי כפי שהן התגלמו בספורט האולימפי, באמצעות שחזור גיאומטרי של כמה מהרגעים הבלתי נשכחים במשחקים לאורך ההיסטוריה. הפרויקט נקרא: Citius, Altius, Fortius על שם הסלוגן האוליפמי – "מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר".

דיימן לקח את קטעי הוידאו המקוריים בהם הוקלטו רגעי השיא של האתלטים, ותרגם אותם לצורות גיאומטריות המחקות את התנועות המושלמות של הספורטאים. כל צורה משקפת את המאפיינים של הספורטאי והענף בו הוא מתמודד על ידי שימוש בשפה חזותית: קומנצ'י (התעמלות מכשירים) הופכת לסדרה של משולשים הנעים בסנכרון מושלם, פלפס (שחייה) מופיע כזרם מופשט וגלי הנע במרחב, נבחרת החלומות של ארה"ב (כדורסל) היא קבוצת עיגולים מתואמת ובולט (ריצה) נראה כקשתות המתקדמות בהרמוניה עם הקרקע.

לצלילי הפסנתר הסצנה נראית כמחול אלגנטי מעודן ומציגה פן מדהים שקיים בנו, המחבר בין תנועה מכאנית ליופי מרגש. האמן הצעיר אומר כי בפרויקט הוא ניסה "לחקור את המשחק בין צורות מופשטות לתנועה: איך אפשר להמחיש תנועה בצורה ויזואלית, ובאיזו מידה של מופשטות אפשר ליצור שיח עם הצופה". על פי Vimeo, הוא הצליח במשימה, והם העניקו לוידאו את תואר "בחירת העורכים".

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.