ייתכן שיש לכם תאום בעולם ואפילו לא ידעתם


אמן איתר וצילם אנשים זרים שנראים אותו הדבר בדיוק


בועז מזרחי | 11 דצמבר, 2014

תהיתם פעם אם יש אדם שנראה בדיוק כמותכם, מסתובב לו אי שם בעולם? אולי אפילו יותר מכפיל אחד?

I'M NOT A LOOK-ALIKE הוא פרויקט פרי יוזמתו של הצלם הקנדי פרנסיס ברונל, אשר יצא לחפש זוגות של אנשים, זרים מוחלטים, בעלי מכנה אחד משותף – דמיון חיצוני מעורר פליאה. מאז היה בן 18, אז החל לעסוק בצילום, הוא חוקר את הפנים האנושיות, "הייתי מוקסם מהדמיון בין אנשים בעלי מראה זהה", הוא אומר ל- Daily Mail, "העובדה ששני אנשים שאין ביניהם שום קרבת דם, לפעמים בני מדינות שונות, חולקים את אותו מראה היא המהות של זה [הפרויקט]".

סדרת הצילומים החלה בצפון אמריקה, שם מצא ברונל את מושאי הצילום הראשונים שלו על ידי היכרות אישית. לאחר שהתפרסמו התמונות וזכו לתגובות אוהדות, התפשט הפרויקט לכל העולם והמטרה של ברונל היא להגיע ל-200 זוגות של תאומים. בכל תמונה מופיע זוג של זרים גמורים עומדים זה מול זה, זה לצד זה ולעתים אפילו מחובקים. על פי הצלם, הדיוקנים מאפשרים לו לחקור את מערכות היחסים הנרקמות בין המצולמים ואת הדרך בה הם תופסים את הדמיון המדהים ביניהם. את התמונות בחר לצלם בשחור לבן, החלטה טכנית שמדגישה את הקווים הפיזיים המשותפים לשני בני הזוג.

תמרה סטומפורסט וסנדרה מיינס מאמסטרדם, הולנד. תאומות ללא קרבת דם. צילום מסך מתוך ה- Daily Mail.

ברונל מנסה להרחיב את הפרויקט ולאתר עוד זוגות של 'תאומים-זרים'. הוא מזמין אנשים בעלי דמיון רב לאחרים ליצור עימו קשר ולהשתתף בסדרת הצילומים. אם אתם דומים למישהו או מכירים שני אנשים זרים שדומים זה לזה בצורה מובהקת, אתם יכולים לקחת חלק.

אחרי צפייה בסדרת התמונות, קשה שלא לתהות האם יש מישהו שנראה בדיוק כמותנו. נסו לחשוב על הפעם הראשונה שתפגשו את הכפיל שלכם: אילו תחושות ומחשבות חולפות בראש כאשר מגלים מישהו שנראה כמו תמונת מראה שלנו? מצד אחד בני אדם נמשכים לאנשים הדומים להם מבחינה חיצונית. מצד שני, המראה שלנו הוא משהו מאוד אישי ואינטימי – האם לחלוק אותו עם מישהו אחר מהווה טשטוש של גבולות העצמי?

מלבד הפן האישי, סדרת התמונות מעלה שאלות על הקו הדמיוני העובר ומחבר בין בני המין האנושי בנקודות מסוימות, וכן על זהות, על אקראיות, ועל המקור המשותף של כולנו.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.