אתנחתא של טבע: What A Wonderful World – את הגרסה הוויזואלית כבר ראיתם?


דיוויד אטנברו מגיש את המנון הטבע בגרסה בלתי נשכחת


בועז מזרחי | 3 נובמבר, 2015

באחת השורות האחרונות בשיר What A Wonderful World טמון רמז חשוב למסר הרחב של מה שהפך להמנון האופטימיות הבלתי רשמי: "אני רואה תינוקות בוכים, אני צופה בהם גדלים, הם ילמדו הרבה יותר ממה שאי פעם אדע". אלו לא המילים שהיצירה הכי מזוהה עמן, אבל לא סתם הן חותמות את השיר.

"איזה עולם נפלא" הוא לא רק שיר על פרחים, עצים וקשת – הוא שיר על העולם שאנו רוצים להותיר אחרינו. האופטימיות של השיר בולטת במיוחד על רקע התקופה הטעונה שבה נכתב – שנות השישים – והוא בא כתגובה לאירועים בעולם בדיוק כפי שתרבות ילדי הפרחים הגיבה לאותן נסיבות. השיר מבקש מאתנו להביט על הטוב וליהנות ממנו, אך גם לזכור באותה עת שאת הטוב הזה עלינו לשמור ולהעביר הלאה לדורות הבאים.

הסמל המובהק ביותר לשימור העולם הוא הטבע, ולכן זה אך התבקש שה-BBC, אחד הארגונים המובילים בתחום, יפיק מחווה מקורית ללואי ארמסטרונג. דייוויד אטנבורו, המזוהה עם קריינות סרטי הטבע המושקעים של ה-BBC, תרם את כישרונו לפרויקט המיוחד הזה. בקולו הערב והשליו, קורא אטנבורו את מילות השיר כשברקע מתחלפים צילומי טבע התואמים את המסרים, משל היה מקריין סרט תעודה.

הווידיאו נוצר כדי לחגוג את מפעל חייו של אטנבורו, והקטעים המשולבים בו נערכו משלל סרטי הטבע שקריין בעבר. אבל מעבר למשמעות הפרטית עבור הקריין האגדי, יש משהו סמלי רחב יותר בחיבור של מילות השיר לצילומי טבע. בוב ת'יל וג'ורג' דיוויד וייס, מחברי השיר המפורסם, פתחו אותו בתיאורי טבע והמשיaכו בחיבור לחוויה האנושית. רוצה לומר, יופיו של העולם ויופיים של בני האדם – אחד הוא. למעשה, השיר מחזק את התחושה שאנחנו חלק בלתי נפרד מהכדור. רוח האדם והגשמיות של הטבע משקפות זו את זו, והדרך שבה נבחר לעצב את רוחנו ותודעתנו תשפיע גם העולם שנוריש לבאים אחרינו.

אז כשארמסטרונג או אטנבורו בגרסתו היפה מזמינים אותנו לחשוב לעצמנו 'איזה עולם נפלא…' הם מציעים לנו ליהנות מהרגע – אם זה ריח הפרחים, רכות העננים או צבעי הקשת. אבל באותה נשימה עלינו לחשוב גם על העתיד, כדי שיישאר לילדינו מה ללמוד, הרבה יותר משאנחנו אי פעם נדע.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.