דיאן תבדוק בשבילכם – המטיילת שמגיעה לפינות הנידחות בתבל כדי לענות על שאלות של אנשים


מנוע חיפוש גלובלי של אישה אחת


בועז מזרחי | 3 יוני, 2015

יש שאלות שגוגל לא יכול לענות עליהן: איך מרגישה הקרירות המרעננת העולה מפלג מים בהרי סקוטלנד? איזה קצב חיים יש לכפר דייגים בקונגו? איזו תחושה מציפה את הגוף כאשר מתקרבים לקצה מצוק מעל פיורד בנורבגיה וכל הנוף נפרש מאות מטרים תחתינו?

לפעמים צריך להיות ולהרגיש כדי לדעת, אך נסיבות החיים לא מאפשרות לנו להשביע את יצר הסקרנות בכל עת שמתחשק לנו. כדי לתת מענה, ולו חלקי, יזמה דיאן ראבראו את פרויקט Diane Goes For You, ובו היא מציעה לנסוע, לחפש ולענות על שאלות של גולשים.

השירות של ראבראו הוא מאוד פשוט – אם יש מקום שמעניין אתכם, מסקרן אתכם, או שהייתם רוצים לדעת כל דבר לגביו שאתם לא יכולים לברר דרך גוגל או אמצעי אחר, אתם יכולים לשלוח לה את הקואורדינטות שלו בצירוף שאלה, והיא תנסה להגיע אליו, לספר לכם על החוויה שלה ולענות על השאלה. דיאן מאמינה שיש ידע וחוויות שאפשר להשיג רק דרך הרגליים: "באימפריה החדשה של גוגל, עלול להיראות לנו כאילו אפשר להכיר את כל העולם בלי לקום מהכיסא… כמובן שזה לא נכון, ובתקווה שזה אף פעם לא יהיה נכון", היא אומרת. "אפילו בתמונת הלוויין הכי מפורטת העולם נשאר משונה ומסתורי".

מי שרט את הים בפיורד הנורבגי? מתון Google Maps.

כמה דוגמאות לשאלות של גולשים אפשר למצוא בעמוד הבית של האתר. באחת מהן נשלחה דיאן לבדוק איך זה מרגיש לגעת בחומות בית כלא לנשים באנגליה. את החוויה המסעירה היא צילמה בווידיאו – והתחושות אכן עוברות בצורה אותנטית. גולש אחר הבחין בספרד בשדות חקלאיים מעוגלים עם קו רדיוס בולט בצורה המזכירה שעון מחוגים. הוא תהה מה השעה שהם מציינים ופנה אל ראבראו – וזו פיתחה מתודולוגיה שלמה על בסיס תנועת הירח כדי לקבוע מה השעה בכל חלקה וחלקה.

בהזמנות אחרת מצאה עצמה עם חכה לחופה הקפוא של בריכה מלאכותית בשווייץ, לאחר שגולש התעניין לדעת אם יש בה דגים. 'שריטה' בעלת חמישה פסים שנראתה בלב ים על ידי גולש נוסף, הביאה את דיאן לפיורד בנורבגיה, שם גילתה מתקן דיג עצום. את כל התשובות היא מספקת בליווי אמצעי המחשה, כולל וידיאו, תמונות ושיטות שהיא מפתחת כדי לספק את המענה המדויק ביותר בכלים העומדים לרשותה. במרבית המקרים, סביר להניח שבלעדי ראבראו הגולשים היו נשארים רק עם השאלות.

מה השעה בשדות הספרדיים? מתוך Google Maps.

הכול התחיל בתעלומת אי הרפאים על נהר בהולנד. ראבראו מספרת כי כמו רבים בעולם, גם היא נהנית משיטוט וירטואלי בעולם באמצעות שירות המפות הלווייני של גוגל. היא מגדירה את הפעילות כמשחק ומעידה כי היא יכולה להעביר שם שעות. באחד הימים גילתה כי בלב נהר בהולנד, ארץ מוצאה, קיים אי נעלם – הוא מופיע בצילום הלוויין, אך במציאות הוא איננו.

היא יצאה לברר עם המלחים והם סיפרו לה שמה שהיא ראתה היה גדת חול, אך היא נבלעה מתחת למים, כנראה בגלל הגאות. "יש יותר מדי דברים לדעת על כדור הארץ", היא מסבירה את המניע שלה, וממשיכה, "האם ביקור בשדה רגיל שנעלם באזורים הכפריים של בלגיה לא יכול להיות בעל אותו ערך רגשי של הפירמידות?" לגישתה, דווקא במקומות שאין לנו לגביהם הרבה מידע מתבצעת החקירה האמתית של העולם. לכן, כל שיטוט ב-Google Earth הוא כר פורה לשאלות מרגשות ולהרפתקאות מסתוריות.

ראבראו מאמינה בחוויה האנושית האותנטית, אבל מבינה ש"נצטרך יותר ממשך חיים אחד" כדי לבקר בכל המקומות שמעניינים אותנו. לכן היא מתנדבת להגיע למקומות שכוחי-אל שמציתים את סקרנותם של הגולשים, ולשמש כהארכה פיזית עבור הדמיון שלהם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.