המין האנושי בתנועה – כך נראית הפעילות היומיומית שלנו כגוש אחד


מיצג חזותי חושף את הדפוסים שאנו יוצרים בנדידה בין מקומות


בועז מזרחי | 13 מאי, 2015

כל צעד קטן שאנו עושים – הוא חלק מדפוס גדול של תנועה שבו משתתפים כל בני האדם. לפעילות האנושית, הכרוכה בתנועה פיזית במרחב, יש חלק גדול בעיצוב המציאות על פני כדור הארץ. האפליקציה Human מאפשרת לחקור את מגמות התנועה האנושית על ידי הצצה אל הדפוסים שאנו יוצרים בכל תזוזה שלנו כמין ובחינה מזווית מרתקת את ההשפעה של אלו על המציאות.

למעשה, האפליקציה מתעדת נתונים של תנועה במרחב בכל צורה שהיא – הליכה, ריצה, אופניים או נסיעה בכלי רכב. המטרה העיקרית של האפליקציה היא לעודד את המשתמשים לנוע יותר (חצי שעה ומעלה, ליתר דיוק) על ידי מעקב אחר כמות הקילומטרים שהם גומאים מדי יום. המידע שנערם בבסיס הנתונים שלהם פתח אפשרות להמחיש כיצד נראית התנועה האנושית בערים הגדולות בעולם.

יוצרי האפליקציה לקחו 12,070,080 ק"מ של תנועה במקומות כמו אמסטרדם, ברלין, בנגקוק, קייפטאון, קופנהגן, דבלין, ליסבון, מיאמי, מונטריאול, ניו יורק, ריו דה ז'ניירו ועוד ערים רבות בעולם – והפכו את הנתונים לפיקסלים בתנועה. כל נקודה לבנה מייצגת תנועה של אדם כלשהו, וביחד נוצרים קווים לבנים שנראים כמו מפות עירוניות.

This is how we move from Human on Vimeo.

היופי הוא שההמחשה הוויזואלית נעשתה ללא שימוש במפות כלל, והדפוסים הלבנים נוצרו באופן בלעדי על ידי בני אדם. אפשר לומר שהאנשים ציירו את 'המפות' בגופם. באתר האפליקציה מציינים כי הוויזואליזציה נעשתה תוך שמירה על אנונימיות מוחלטת של המשתמשים וללא פגיעה בפרטיותם. הרעיון הוא להראות את חלקם של אינדיבידואלים רבים בתוך קונטקסט רחב יותר.

באתר של Human אפשר למצוא את תמונות 'המפות' שצוירו בגופם של ההמונים הנעים במרחב העירוני, ניתוחים סטטיסטיים כלליים, תמונות להדפסה ופילוח עבור כל עיר ועיר שמאפשר לבחון לעומק את דפוס התנועה ואף להשוות בין מקומות שונים.

מתברר שהאפליקציה, שבמקור נועדה לשימוש פרקטי יומיומי, אוצרת בתוכה גם מידע רב ערך. מתוך הנתונים הספציפיים של הפרטים שבה היא מצליחה להצביע על מגמות ודפוסים כלליים. החידוש המעניין בדפוסי תנועה אלו הוא הזרקור שבו הם מאירים את מערכת היחסים המורכבת ואת ההשפעה ההדדית שמתקיימת בין המין האנושי ובין המרחב שבו הוא נמצא.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.