פרויקט צלילי-העיר מאפשר לכם לחוות את העולם גם דרך האוזניים


איך נשמעים מקומות שונים ברחבי הגלובוס?


בועז מזרחי | 22 מרץ, 2015

בעיקרון, כדי להכיר מקום באמת צריך לחיות בו. ואולם, הטכנולוגיה של היום מאפשרת לנו לחוות מקומות גם כשאין באפשרותנו להיות בהם פיזית. Google street view, למשל, לוקח אותנו אל הרחובות ומציג לנו את המראות השונים של ערים בעולם. Sound City Project, מיזם להקלטת הסאונד הייחודי של ערים בעולם, משלים את החוויה הוויזואלית גם באמצעות חוש השמיעה.

מקימי האתר, שני אמריקאים וברזילאי, מגיעים מתחומי העיצוב, המחשבים והמוזיקה, ושיתפו פעולה כדי להרים יוזמה חובקת עולם של הקלטת הצלילים האותנטיים בערים, כפרים ומקומות שונים ברחבי הגלובוס. הם יצאו מנקודת הנחה שכדי להרגיש באמת מקום חדש צריך לעבור חוויה כלל חושית – והסאונד מביא את הווייב האמיתי והמלא של כל מקום.

כדי לגבש חוויה אינטראקטיבית מלאה, השלושה יצרו שילוב של תמונות פנורמיות ב-360 מעלות עם צלילים שהוקלטו במקביל לצילום. הם הקליטו את הסאונד באמצעות מערכת מיקרופונים ארבע-ראשית שהודפסה בתלת-ממד. המערכת עוצבה במיוחד עבור הפרויקט ומספקת צליל היקפי. כלומר, הקולות ברחוב משתנים בהתאם לכיוון שאליו אתם מביטים – כאשר אתם זזים עם התמונה – ממש כמו אוזן אנושית.

הקולות העירוניים של טיימס סקוור בניו יורק, מתוך Sound City Project.

אז איך מרגיש הכפר הקטן בנורבגיה או הטיימס סקוור בניו יורק?

הרושם שנוצר הוא מציאותי להפליא – התמונה מתעוררת לחיים מרגע שמפעילים את הרמקולים או מחברים את האוזניות. לפתע האוזן מבחינה בקול צחוקם של ילדים ליד בית ספר בסמטה צרה באוסלו, במים המפכפכים ליד מזרקה בסן פרנסיסקו או בקולן של האוניות בנמל בניו יורק. האפקט של הצליל הוא כל-כך דומיננטי, שהוא מצליח להעלים לרגע את המציאות הנוכחית ולזרוק אתכם אל מקום וזמן אחרים.

אתם יכולים לבחור את המקומות שמעניינים אתכם מתוך רשימה או לאתר אותם באמצעות מפה, וכמובן לעבור בקלות לתמונה הפנורמית, כשהצליל נשמע כל הזמן ברקע. בכל תמונה תוכלו להאזין לקולות הרחוב במשך מספר דקות, כשמשך הזמן שנותר מופיע בתחתית המסך בצד ימין. תוכלו לנוע על סרגל הסאונד כמו בנגן וידיאו.

צלילי הטבע על גדת אגם בנורבגיה, מתוך Sound City Project

Sound City Project, מעניק לגולשים גישה חופשית לאזורים שונים ותופס את התחושה המקומית בצורה אותנטית מדהימה. הפסקול העירוני של כל מקום מעניק לו את האופי המיוחד, ובשילוב עם המראות אתם יכולים להתחבר לרחוב בצורה עמוקה ואינטימית, ולחוות אותו כמו שהוא ממש, כאן ועכשיו.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.