תרגומון קהילתי אונליין: כך תלמדו להגיד כל דבר ובכל שפה


אתם שואלים בשפת האם, הגולשים מתרגמים לשפה שתבחרו


בועז מזרחי | 28 אפריל, 2015

מחסומי התקשורת בין דוברי שפות שונות הולכים ונפרצים, והפעם האחראי הוא מילון אינטרנטי קהילתי בשם HiNative. מילונים קיימים בשפע, אבל כל שפה מכילה שפע ביטויים או סלנג שהמילונים לא מכסים. לכן, אין תחליף להצגת שאלה ישירה לדובר השפה שיכול להבין את ההקשר ולספק הסבר עמוק ומדויק יותר. בינינו, מי לא נכווה עדיין מתרגום 'מילה למילה' של Google translate?

היתרון הגדול של HiNative הוא שאפשר לשאול במסגרתו שאלות מורכבות יותר מתרגום של מילה אחת, כאשר בצד השני יושב אדם שיודע לחבר את השאלה להקשר ונמנע מטעויות תרגום. כל משתמש יכול גם לענות על שאלות של אחרים ולעזור לגולשים מסביב לעולם להכיר יותר טוב את שפת האם שלו.

בעת ההרשמה עליכם לבחור בשפת האם שלכם ולציין שפות נוספות שאתם מכירים ואת רמת הבקיאות שלכם בכל אחת מהן. באופן זה האתר מתאים את השאלות שיופנו אליכם כך שתוכלו לענות עליהן בקלות. בתור שואלים, אתם יכולים לנסח שאלה מורכבת בשפת האם שלכם ולגלגל אותה הלאה, לאיזו שפה שתבחרו. הגולשים הבקיאים בשפה שבחרתם ייתנו לכם כמה תשובות ואתם תוכלו לבחור איזו הכי מתאימה לכם.

שאלות ותשובות בכל שפה, גם בעברית. צילופ מסך: HiNative

כדי להקל על בחירת התשובה המדויקת ביותר, גולשים אחרים מדרגים את התשובות והתרגום הנכון ביותר מופיע למעלה. אפשר להמשיך ולדון כדי לקבל עוד ועוד מידע, עד שתבואו על סיפוקכם המילולי.

בכל פעם שמישהו יענה על שאלה ששאלתם תופיע תזכורת בסרגל העליון של האתר, וממנו תוכלו גם לעדכן את הפרופיל, לשנות את ההגדרות, לעיין בשאלות שנשאלתם וכמובן להציג לגולשים אחרים שאלות שמעניינות אתכם. HiNative מציע מגוון רחב של הגדרות והעדפות, ביניהן מצאנו שתיים שימושיות במיוחד:

  1. תוכלו להגדיר שברצונכם לראות רק שאלות שטרם נענו, וזאת כדי להימנע מפתיחת שאלות שכבר יש עליהן די והותר תשובות.
  2. תוכלו לבחור בין שאלה מובנית לעומת שאלה פתוחה וכדומה.

האתר מציע שאלות ב-3 פורמטים שיפשטו עבורכם את ניסוח השאלה –

  1. איך אומרים את זה?
  2. האם זה נשמע טבעי?
  3. מה ההבדל?

כשתבחרו באחד הפורמטים הללו, תצטרכו להקליד רק את המילה או את הביטוי בשפת האם שלכם.

בפעם הבאה שתצטרכו לשוחח עם מישהו בשפה זרה או שתיתקלו בביטוי שאינו מוכר לכם, תוכלו לגשת לקהילת האינטרנט לקבלת תשובות ועל הדרך לחלוק גם קצת מהידע שלכם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.