פרויקט מציג את מאחורי הקלעים של עבודת המוסיקאים


בועז מזרחי | 11 מרץ, 2015

ג'ונתן דגן הוא מפיק מוזיקלי ניו-יורקי יליד ישראל שמכונה J.Viewz. במהלך מסעותיו לכתיבת שירים והאינטראקציה שלו עם הקהל, הגיע דגן למסקנה מסקרנת במיוחד: הדרך שבה מוצגים לנו שירים כיום מספרת רק את מחצית הסיפור. הוא החליט ליזום פרויקט ה-DNA, במטרה לשנות את הדרך שבה אנו חווים מוזיקה – לפתוח את התהליך היצירתי לקהל הרחב.

בכל פעם שאנו שומעים שיר, אנו נהנים משני ממדים שלו: הלחן והמילים. דגן מעוניין להפוך את המוזיקה לחוויה מרובת ממדים, כאשר תהליך הלידה של השיר הוא חלק בלתי נפרד מהצריכה שלו. כל אמן עובר מעין "היריון" שבו השיר מתעצב וקורם עור וגידים. אך לרוב השלב הזה נמצא מאחורי הקלעים ונחשף לעתים נדירות, אם בכלל.

הרעיון של דגן הוא לבנות ציר זמן שעליו יופיעו כל השלבים ביצירת השיר: החל מגיבוש הרעיון, דרך האנשים שהשפיעו עליו בדרך, כתיבת המילים, יצירת הלחן וההקלטות באולפנים וכלה ביציאה לאוויר העולם. כל האלמנטים האלו יתועדו על ציר הזמן באמצעות תמונות, קטעי וידאו, סאונד וטקסט. הפוסטים יהיו פתוחים לקהל שיוכל לבחון את הקרביים של השיר ולהוסיף עומק בלתי רגיל לחוויה המוזיקלית. המטרה הסופית היא ליצור אלבום שלם עם DNA פתוח.

ציר הזמן של השיר. התהליך הסמוי שמתרחש לפני התוצאה הסופית. צילום מסך: Kickstarter

יותר מכך, דגן מציע גם לשתף את הקהל בתהליך היצירה. הפרויקט מאפשר לגולשים להעלות דגימות סאונד משלהם, אשר ישולבו באלבום ואף להוריד דגימות סאונד מהאלבום כדי ליצור מוזיקה משל עצמם. מי שמעוניין יכול להזמין את האלבום הפתוח באתר תמורת 15 דולר.

"יצירת אלבום היא תהליך יפהפה שרוב האנשים לא זוכים לחוות," אומר דגן,  "פרויקט ה-DNA נולד מתוך תשוקה לפרוט את היסודות שמהם מורכבים שירים ולהתחבר עם הקהל במשך התהליך הזה". הגישה של J.Viewz ביחס למוזיקה היא משב רוח מרענן, שמוריד את המחיצות בין היוצרים לקהל שלהם ומעודד חיבור עמוק יותר עם המוזיקה שאנו צורכים ואם האמנים שמביאים לנו אותה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.