כיצד הזמן מעצב את המראה החיצוני של תאומים זהים?


פרויקט צילום שחושף את השפעת החיים על איך שאנו נראים


בועז מזרחי | 24 פברואר, 2015

תאומים זהים נולדים כהעתק כמעט מושלם האחד של השני, אבל האם הם נשארים כאלה לאורך כל החיים? סדרת הפורטרטים של תאומים זהים מאת הצלם הסיני גאו רונגאו מספקת תשובה מרתקת.

לדברי רונגאו, תאומים חיים באותה תקופה, גדלים באותה משפחה וסביבתם דומה מאוד – ועדיין כל אחד מהם חווה חיים כל כך שונים, עד כי ניתן ממש לראות את זה בפניהם. התאומים בתמונות עומדים זה מול זה והצופה מיד מבחין בהבדלים: אחד גבוה יותר, השני איבד יותר שיער, עורו של אחד חלק משל אחיו וכן הלאה.

הזמן חוקק שינויים פיזיים ומבדל אפילו תאומים זהים. צילום מסך: Gao Rongguo.

התמונות הן מטאפורה של הצלם לדרך שבה הגורל מעצב כל אדם באינדיבידואליות. מהסיבה הזו, האובייקטים בסדרה כולם מעל גיל 50 – רונגאו מאמין שבגיל זה האדם כבר חווה חלק נכבד מגורלו והשפעותיו ניכרות בו. הוא הציב את האחים זה מול זה כדי לדמות ראי שבו משתקף האחד בשני, ודרך ההבדלים מבבואתו הוא יכול לראות את השינוי שחל בעצמו.

התובנה שהסדרה מנסה לשקף לצופה מגיעה לשיאה בתמונה האחרונה, שבה נראה תאום אחד עומד ומולו אין איש. כשאח אחד נותר לבד ואילו אחיו איננו, זהו השוני הגדול ביותר שיכול להיות בהתגלגלות החיים – קיומם או היעדרם. התמונות מציגות נקודת מבט ויזואלית ומוחשית על הרעיון שאומר כי בין בני האדם קיימים קווי דמיון רבים, אבל אפילו במקרה הקצה שבו אנשים חולקים 100% מהמטען הגנטי, כל אחד הוא עולם שלם בפני עצמו.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.