האפליקציה שמאפשרת להתחבר ללא רשת אלחוטית


Firechat מאפשרת לתקשר בחינם גם בלי אינטרנט


בועז מזרחי | 1 פברואר, 2015

בשנים האחרונות נדמה כי הצורך שלנו בחיבור זמין לאינטרנט כדי לדבר עם אנשים הוא כמעט מובן מאליו. האפליקציה Firechat מאפשרת להתגבר על התלות הטכנולוגית ולשוחח גם בלי להיזקק לרשת Wi-Fi או לאות סלולארי.

טכנולוגיית Multipeer Connectivity Framework, המצויה במכשירים החכמים, מאפשרת ליצור קשר בין מכשירים שונים הנמצאים באותו תא שטח (עד טווח של כ-60 מטר). האפליקציה, אם כן, מכירה ביתרונות של הטכנולוגיה ומנצלת אותן, אך מבלי לוותר על תנאי הרכיב האנושי – קרבה פיזית.

היתרון המהותי של Firechat, מלבד העצמאות הטכנולוגית, הוא בחיבור מיידי למקום ולרגע הנוכחי. השירות מאפשר לקיים שיחות רבות משתתפים, גם עם אנשים שאתם לא מכירים. תוכלו לפתוח צ'אטים בכל תחום עניין – וכל מי שבקרבתכם יוכל להצטרף (באישורכם, כמובן). באותו אופן, ניתן לחפש צ'אטים פעילים רלוונטיים בסביבתכם ולבקש להצטרף. בכך, המשתמש באפליקציה הופך מ"זר בין זרים" ל"מוכר בין ידידים".

אפליקציה מאפשרת לתקשר ללא חיבור אינטרנט. צילום מסך: Firechat.

מה אפשר לעשות עם זה?

ה- Guardian מדווח כי Firechat היא האפליקציה שסייעה למפגינים בהונג קונג להתחמק ממעקב השלטונות הסיניים במהלך המחאה של 2014. אבל גם אם אתם לא נמצאים בעיצומה של מחאה חברתית נגד משטר טוטאליטרי, יש כמה סיבות טובות להשתמש באפליקציה. דמיינו שאתם מטיילים באיטליה ופתאום מתחשק לכם לאכול במסעדה טובה באזור. אתם מיד יכולים לחפש בסביבה צ'אט ולבקש המלצות, או, לחלופין, באפשרותכם לפתוח שיחה חדשה ולקבל פידבקים מהשטח, אפילו – וזה כנראה יהיה המצב – אם אתם לא מכירים את האנשים שמתכתבים עמכם! האפליקציה יכולה להיות שימושית גם בהופעות גדולות, חיפוש גן ילדים באזור מגוריכם, טיולי שטח, אירועי ספורט, וכמובן בכל הזדמנות שאתם מבקשים להתחבר לסביבה ולחוויה המיידית שבה אתם נוכחים בכל רגע נתון.

האפליקציה זמינה חינם במכשירי Apple ואנדרואיד.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.