גלו איך שפת גוף חיובית יכולה להשפיע גם על עצמכם


6 מחוות שפת גוף לחיזוק הבטחון העצמי


בועז מזרחי | 19 יוני, 2014

אנחנו יודעים ששפת גוף יכולה להכריע גורלות – ככל שזה נוגע לאינטראקציה בין אדם לזולתו, שפת הגוף שלנו משדרת הרבה, ואף יכולה להכריע את מהות הקשר, עוד בטרם הוצאנו את המילה הראשונה מהפה. לכן, חשוב להיות מודעים למה שאנו משדרים לסביבה ולעשות זאת בצורה החיובית ביותר שאפשר. מחוות קטנות ופשוטות לביצוע יכולות לעשות הבדל של שמיים וארץ וליצור אווירה נעימה ומפרה. לצד זאת שימוש במחוות שפת גוף חיוביות מקבע בתוכנו הלך רוח חיובי ו"מאלץ" אותנו לשמור על גישה פנימית חיובית ופתוחה.

הנה כמה דוגמאות ממחקרים שונים שבוצעו לאורך השנים: באוניברסיטת אוהיו גילו כי פעולת ההנהון יכולה להשפיע על דעות לחיוב ולשלילה. באותו מחקר התגלה אף כי נבדקים שחיבקו את עצמם הצליחו להוריד את רמות הכאב הפיזי שלהם. מחקר אחר, שבוצע באוניברסיטת סן פרנסיסקו, גילה כי ישיבה זקופה מסייעת לקבע זיכרונות חיוביים ולהעלות מחשבות חיוביות. מחקר משותף של קולומביה והרווארד מצא כי שפת הגוף יכולה לשנות את מצב התודעה להעצים את האינדיבידואל.

במדריך זה תוכלו ללמוד 6 מחוות שפת גוף חיוביות בסיסיות, שעשויות לשרת אתכם בכל תחום בחיים. כך תפתחו את כישורי התקשורת שלכם ותשיגו שלווה פנימית גם יחד:

1. תנוחת הגוף – אמצו תנוחה זקופה ופתוחה, זה משדר ביטחון.

2.ברכת שלום – היו נלהבים בברכת השלום, אך כנים ולא מעושים.

3. המרחק פיזי – שמרו על המרחב האישי של הזולת.

4. קשר העין – שמרו על קשר עין רציף, אך הימנעו מנעיצת מבטים.

5. חיוך – השתמשו בו בנדיבות, אך אף פעם אל תזייפו אותו.

6. תנועות הידיים – השתמשו בידיים כדי לייצר עניין בדבריכם.

על ידי אימוץ של שפת גוף חיובית, אתם יוצרים את המציאות בסביבה שלכם, אך גם יכולים לעצב את התפיסה שלכם כחיובית. ישנם יחסי גומלין בין המחשבה לגוף וכשצד אחד חיובי, הוא מושך למעלה גם את הצד האחר. לכן, גם כאשר מצב הרוח לא נמצא בשיאו, תמיד הקפידו לשמור על שפת גוף חיובית – היא תרומם אתכם מבלי שאפילו תבחינו בכך.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.