גלו את החוקר הפנימי שבכם עם משלחת של נשיונל ג'יאוגרפיק


אתגר המים העמוקים של ג'יימס קמרון


בועז מזרחי | 23 דצמבר, 2014

בחלקו המערבי של האוקיינוס השקט מול איי הפיליפינים, כ- 11,022 ק"מ מתחת לפני הים נמצא שקע מריאנה, הנקודה העמוקה ביותר בכדור הארץ. השקע בפרט ומעמקי האוקיינוס בכלל נמצאים תחת לחץ אטמוספרי עצום וביחד עם היעדר אור שמש, זהו אזור עוין עבור בני האדם כמעט כמו החלל החיצון. נתון מסקרן נוסף להשוואה בין החלל לאוקיינוס – קיים בידי האנושות יותר מידע על החלל מאשר על מעמקי הים.

הבמאי ג'יימס קמרון, כמו הרבה הרפתקנים לאורך ההיסטוריה, גילה סקרנות רבה ומשיכה עזה לאזורים הבלתי מוכרים שמתחת למים, ולשקע מריאנה במיוחד. קמרון, שמוכר בזכות שוברי הקופות "אווטאר" ו"טיטניק", משמש גם כיוצר סרטי תעודה עבור נשיונל ג'יאוגרפיק. בשנת 2012 הוא שילב את 2 התשוקות שלו ויצא לשקע מריאנה בצלילת בדד.

כדי להגיע לשקע, ירד קמרון את כל הדרך לתחתית הים בצוללת אישית שקיבלה את השם Deepsea Challenger. זו הייתה משלחת מדעית של איש אחד, באמצעותה קיוו חוקרים לגלות כמה מהסודות הכמוסים ביותר של כדור הארץ. הצוללת צוידה במכשור מדעי מתקדם שיכול לשאת את הלחץ, וכן במצלמות ורובוטים שלקחו דגימות וביצעו פעולות מחקר נוספות. כשקמרון חזר בשלום ממסעו אל הלא נודע, הוא שבר כמה שיאי עולם, בין היתר לצלילה העמוקה ביותר.

חוויה שפותחת את גבולות התודעה הסביבתית. צילום מסך מתוך Deep Sea Challenge.

את החוויות שעבר במעמקים הוא רצה לחלוק עם הקהל הרחב ולא רק באמצעות הסרט שתיעד את מהלך המשלחת. לכן, בשיתוף פעולה עם נשיונל ג'יאוגפיק נוסד "אתגר המים העמוקים". בעמוד שהוקדש לפרויקט תוכלו לגלות את הסיפור המלא שמאחורי הצלילה, החל מהרקע המדעי, דרך הטכנולוגיה המתקדמת וכלה באתגר האנושי. האתר מעוצב כך שתוכלו לקבל קנה מידה מוקטן של המסע אותו עברה הצוללת – בגלילה מטה תרדו בסולם העומקים עד שתגיעו לשקע מריאנה, כשבדרך תמצאו את הפרטים המעניינים על המשלחת.

בנוסף לכך המיזם מעניק למשתמשים הזדמנות לגלות את הצד החוקר באישיות שלהם. בעמוד הפייסבוק של "אתגר המים העמוקים" תמצאו שתי התנסויות אינטראקטיביות:

1. סימולציה – מסע מחקר לשקע מריאנה בצוללת האישית של קמרון  Deepsea Challenger.

2. מבדק – איזה סוג של חוקרים אתם?

החוויה עוצבה מתוך כוונה לשחזר עד כמה שניתן את הצלילה של קמרון ולפתוח בפני הגולשים עולם חדש שחבוי תחת קילומטרים רבים של מים. אתגר המים העמוקים פונה לכל מי שיצר הסקרנות מפעם בקרבו ומציע להרחיב את התודעה הסביבתית למקומות עלומים שאנשים בודדים הגיעו אליהם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.