תיעוד מיוחד: כך נראית רשת ה-WiFi שנמצאת סביבנו


טכניקה חדשנית המאפשרת 'לראות' את האינטרנט


בועז מזרחי | 16 דצמבר, 2014

למערכת היחסים של המין האנושי עם העולם הדיגיטלי יש ממדים רבים, ואולי זה שאנו נוטים להתעלם ממנו, הוא הפיזי. יש לכך סיבה טובה: המרחב המוחשי של האינטרנט, במיוחד האלחוטי, סמוי מעינינו והאינטראקציה שלנו איתו מתווכת על ידי אייקון קטן בתחתית מסך המחשב או בראש מסך הסמארטפון.

לואיס הרנן, צלם וארכיטקט, הפיח חיים בממד הנסתר של רשת ה- WiFi, כאשר יצר סדרת תמונות צבעונית באמצעות שילוב של מספר טכניקות ומכשור מיוחד. הרנן קרא לפרויקט שלו Digital Ethereal או בתרגום חופשי "דיגיטליות שמימית", שם המשקף את תפיסתו לגבי החיבור שבין האדם לסביבה הדיגיטלית. הוא מכנה את אותות האינטרנט 'רוחות רפאים' ומסביר כי לשתי הישויות יש אופי פרדוקסלי  – הן רוחות רפאים והן אותות האינטרנט, יכולים להיות בעלי נוכחות  ובו בזמן בלתי נראים.

כדי לתפוס את "רוחות הרפאים הדיגטליות" הרנן תכנן מכשיר מיוחד שנקרא מתקן קירילי, הסורק את אותות הרשת האלחוטית ומתרגם אותם לגלי אור. באמצעות צילום בחשיפה ארוכה הוא מצליח לתפוס את גלי האור הללו, ובעצם להציג בפנינו כיצד נראה אינטרנט אלחוטי.

הפרויקט נוצר בחסות אוניברסיטת ניוקסל, שם משלים הרנן את לימודי הדוקטורט שלו. הוא אף יצר אפליקציה לאנדרואיד המחקה את פעולת המתקן הקירילי ומזמינה כל אחד לחקור את העולם הדיגיטלי שסביבו ולבחון את מערכת היחסים שלו עם רשת ה- WiFi.

כאן תוכלו לראות אוסף נבחר מסדרת התמונות שחושפות את הצד הפיזי של רשת האינטרנט האלחוטית.

כך נראה אינטרנט אלחוטי. צילום מסך מתוך: Designfaves

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.