האתר הזה יאפשר לכם ללמוד משהו חדש ואקראי בכל יום


נעים מאוד, Brainpump – פלטפורמה לסרטוני העשרה קצרים


בועז מזרחי | 20 ספטמבר, 2015

הפילוסוף ההודי ג'ידו קרישנמורטי אמר פעם כי "אין סוף להשכלה. זה לא שאתה קורא ספר, עובר מבחן ומסיים עם השכלה. כל החיים, מהרגע שאתה נולד עד הרגע שאתה מת, הם תהליך למידה". האתר Brain pump מקדש את התפיסה הזו והוקם מתוך מטרה לשמש מקור העשרה רציף ומגוון.

האינטרנט הוא באר בלתי נדלית של תכנים מעשירים – מאנציקלופדיות שלמות ועד ציוצים בטוויטר. לא פשוט להתמצא בתוך אוקיינוס המידע, והאתר נועד להנגיש מקורות ידע שונים ומגוונים. הבחירה בפורמט של סרטוני וידיאו קצרים נגזר מתוך השאיפה לשמירה על פשטות וקלילות. אבל שזה לא יטעה אתכם, התכנים עצמם מאוד עמוקים ומרחיבי אופקים.

האתר בנוי כמו פלייליסט: בכל פעם שתפתחו את Brain pump תגלו וידיאו מרכזי לצפייה ואחריו יופיעו ברצף אקראי סרטונים נוספים. במקביל, אם יש תחום מסוים שהייתם רוצים להתעמק בו יותר, תמיד תוכלו לבחור סרטונים על פי קטגוריות דוגמת פסיכולוגיה, פיזיקה, היסטוריה, חלל, תזונה, טבע ורבות נוספות.

כך, למשל, תוכלו לקבל תשובות לשאלות כמו מה גורם לריח של אחרי הגשם? מדוע הזמן תמיד נע קדימה? מהי הפסיכולוגיה של מבטאים? או סתם לשמוע עובדות משעשעות על בעלי חיים. בנוסף לסרטונים שמתעדכנים באתר תדירות, עורכי Brain pump מזמינים את הגולשים להמליץ על קטעי וידיאו מעשירים משלהם, ובכך הופכים את המאגר לקהילתי בחלקו.

עובדות מדהימות שאולי לא הכרתם, מסוג הסרטונים שתוכלו למצוא ב-Brain pump.

מלבד הנוחות והזמינות של הידע, אחד היתרונות הבולטים של האתר הוא אלמנט ההפתעה. אם תבחרו להעשיר את הידע באמצעות הפלייליסט, האתר ידאג להביא לכם בכל פעם פיסת מידע חדשה ומרתקת על העולם, בלי הקשר ובלי מסגרת – העשרה בצורה הטהורה ביותר. הדרך הזו לצריכת מידע ולהרחבת אופקים מפתחת התרגשות וציפייה לדבר הבא שיילמד, מעט בדומה לכניסה אקראית לאולם הרצאות באוניברסיטה.

ואם בהנגשת מידע פשוטה עסקינן, אמצעי נוסף שכדאי להכיר הוא האפליקציה Semper. שירות זה לקח לקצה את נושא הזמינות וההנגשה של מידע. מדובר באפליקציה שמנצלת את אפילו את השניות הספורות שאתם ממתינים (בזמן שאפליקציות כמו פייסבוק או טוויטר נטענות) כדי ללמד אתכם משהו חדש.

הקונספט הוא פשוט – בכל פעם שתפתחו אפליקציה או תשחררו את הסמארטפון ממצב נעילה, תופיע לפניכם שאלה של אוצר מילים, מתמטיקה או חידת היגיון – ותוכלו להשיב עליה בזמן שהאפליקציות עולות. שאלה אחת בכל פעם, ואוצר המילים שלכם בשפות שונות או כושר החישוב שלכם ישתפרו פלאים: אוניברסיטת פוטסדאם ערכה מחקר על יעילות האפליקציה והתוצאות הראו שיפור של פי שניים ביכולות הנבדקים לאחר שבועיים של שימוש. רכיב באפליקציה מאפשר לעקוב אחר התקדמותכם ולהוסיף מארזי למידה חדשים.

המפתחים אומרים כי האפליקציה "מפרקת מידע לביסים קטנים. היא הופכת את הלימוד והתרגול לחלק מובנה מיומם של אנשים". נכון לכתיבת שורות אלה, האפליקציה זמינה בחינם למכשירי אנדרואיד, ותהיה זמינה גם עבור IOS  בקרוב.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.