בנייני המשי של הונג-קונג – כשיופי נולד ממקריות מוחלטת


תמונות של גורדי שחקים עטויים חליפות צבעוניות בהונג-קונג


בועז מזרחי | 23 פברואר, 2015

מבט אחד בתמונות האלה עשוי לגרום לנו לחשוב שבניינים, כמו פרפרים, מתהווים כגולם בתוך פקעת משי בטרם הם הופכים ליצורים אציליים ויפהפיים.

כיצד אתר בנייה יכול להיות בסיס לתיאורים כה נשגבים? הסיבה היא בטיחותית. בהונג קונג קיים מנהג ייחודי שמחייב לעטוף מגדלים שנמצאים בשיפוצים – במעטה משי. המטרה של הכיסוי היא למנוע נפילת שברים והריסות לרחוב ולהגן על העוברים והשבים, כיוון שמשי הוא חומר חזק במיוחד – למעשה הסיב הטבעי החזק ביותר שקיים. התיאור היבש של הפרוטוקול הבטיחותי עומד בניגוד מוחלט לתוצאה בפועל של יישום הנוהל: גורדי שחקים עצומים בגודלם, עטופים ביריעות משי צבעוניות כמו מתנות שמחכות להיפתח.

בניינים בשיפוצים עטויי שמלות משי בהונג-קונג. צילום מסך: Peter Steinhauer.

התופעה האורבנית הזו תפסה את עינו החדה של הצלם פטר שטיינהאואר, שמסתובב ברחובות העיר-מדינה ומתעד את המונומנטים הענקים בטרם פקיעתם לאוויר העולם. שמלות המשי של גורדי השחקים מוסיפות הילה מסתורית לקו הרקיע המפורסם של הונג-קונג, עם מראה עתיק ועתידני בו זמנית.

מומלץ מאוד להיכנס לגלריות של שטיינהאואר Cocoons 1 ו- Cocoons 2, לראות את הכישרון שבו הוא הופך את הבניינים לבעלי פאר והדר, ולגלות כיצד פעולה שנועדה למטרה אחת יצרה בלא מתכוון יופי מדהים וערך מוסף לתרבות העירונית.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.